7 دلیل هوشمندانه که کسب و کار شما به طراحی اپلیکیشن موبایل نیاز دارد


7 دلیل هوشمندانه که کسب و کار شما به طراحی اپلیکیشن موبایل نیاز دارد

قطعاً ادعایی هوشمندانه تر از این وجود ندارد که یک کسب و کار نیاز به یک اپلیکیشن موبایل دارد.
اما باور کنید، خیلی از کسب و کارها هنوز این عقل سلیم را هم ندارند. این دقیقاً همان علتی است که ما میخواهیم مهم‌ترین مزیت‌های داشتن یک اپلیکیشن موبایل را برای کسب و کارها توضیح دهیم.
در اینجا 7 تا از این دلایل را شرح می‌دهیم؛ چیزهایی که باعث می‌شود اپلیکیشن موبایل برای هر بیزینسی کاملاً ضروری و غیر قابل جایگزینی باشد.

1. ماندن در دید همگان و متصل بودن بدون وقفه

 اکثر آمارها تا حدی اتفاق نظر دارند که زمان متوسط صرف شده روی گوشی‌های موبایل در تمام دنیا به سرعت در حال افزایش است. همین طور در آخرین آمارها، یک شخص عادی در امریکا حداقل 2 ساعت در روز یا بیشتر را روی گوشی موبایلش صرف می‌کند. در اغلب موارد تنها تعداد کمی از اپ‌ها بیشترین زمان کاربر را روی موبایل می‌گیرند. بنابراین، روی هم رفته، استفاده فعالانه از اپ یک بیزینس، احتمالا بزرگ‌ترین خودنمایی یک بیزینس برای کاربر است.

مسلماً همه اپ‌ها جذب و مشارکت یکسانی را دریافت نمی‌کنند. اما، هر اپی هم نیازمند نوع مشارکت کاربری مشابه یک برند جهانی نیست. بیزینس‌ها می‌توانند اهداف واقع‌بینانه‌تری را برگزینند و یک پایگاه کاربری وفادار بسازند. اما، بزرگترین سودی که آنها دریافت می‌کنند دیده شدن همیشگی و اتصال با کاربران و مشتریان وفادارشان است. حتی برای یک بیزینس کوچک نیز دیده شدن و همیشه متصل بودن پیوند قویتری می‌سازد که به نوبه خود به برند آنها ارزش می‌افزاید.

2. ایجاد تجربه کاربری بهتر

بر خلاف تصوری که اپ‌های موبایل را تنها بعنوان ابزاری تبلیغاتی می‌شناسد، برای اغلب کاربران یک اپ جالب است ، و فقط به دلیل کیفیت بالای تجربه کاربری، بطور ناخودآگاه به آن علاقمند می‌شوند. اگر یک اپ بتواند با تجربه کاربری ناب، هوشمندانه و رضایت بخش کاربران را تحت تاثیر قرار دهد، هیچ چیز نمی‌تواند آن را از رسیدن به کشش و محبوبیت بین مخاطبانش منع کند.بیزینس‌هایی که از نبود یک حصور آفلاین مستحکم، با یک فروشگاه بیزینس بزرگ یا اداره بیزینس عظیم رنج می‌برند، ممکن است تاثیر داشتن یک اپ عالی را که قلب میلیون‌ها نفر را برباید، بیشتر حس کنند. اگر از طریق کانال‌های دیگر شما نتوانسته‌اید به کاربرانتان تجربه‌ای که دوست دارند برسانید، در اینجا یک اپ موبایل می‌تواند به کمک شما بیاید.

3. ابزاری رایگان برای تبلیغات کسب و کار شما

یک اپ موبایل از رمان ساخته شدن عملا به یک ابزار رایگان تبلیغاتی بدل می‌شود. بیایید نگاهی به دیگر جایگزین‌های اینترنتی بیندازیم که با آن می‌توانید محصول‌تان را بفروشید.

فروشگاه‌های آنلاین بزرگی مثل Amazon، eBay، SnapDeal، Flipkart  و خیلی‌های دیگر وجود دارد. برای فروختن محصولتان از این کانال‌ها شما باید با رقابتی سرسختانه در میان اغلب برندهای شناخته شده در بازار تخصصی تان روبرو شوید، و در کنار مبلغ هنگفتی نیز بعنوان کمیسیون برای هر فروش پرداخت کنید، و برای تبلیغات و ارتقاء محصولتان، مجبورید از دستورالعمل‌های آنها پیروی کرده و مبالغ خوبی بپردازید. بر خلاف همه اینها، یک اپ پلتفرمی قابل اعتماد با میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز خیلی ناچیز، به شما ارائه می کند.

4. کسب و کارهای محلی می‌تواند به بازارهای جهانی نفوذ کند

آیا فکر می‌کنید بیزینس‌تان فقط پتانسیل محلی دارد؟ آیا تصور می‌کنید این فروش ها و خدمات در سطح محلی، هیچ آینده‌ای برای موفقیت در بازارهای دور در تمام جهان ندارد؟ آیا به همین علت است که همیشه اپ‌های موبایل را چیزی برای بیزینس‌های بزرگ و برندهای جهانی فرض کرده‌اید؟ بگذارید به شما بگوییم، یک مجموعه بزرگ از اپ‌های بیزینس‌های کوچک موفق، به شما عکس این تصورات را ثابت خواهد کرد. به مدد فرصت‌های زیادی که توسط وب، اپ‌های موبایل و پلتفرم های اجتماعی بوجود آمده، هر بیزینس محلی می‌تواند یک شبه جهانی شود.

یک مغازه خشت و ملاتی در محله شما که برای سال‌ها محصولات را با دست درست کرده است، اکنون با یک موبایل اپ می‌تواند به دسترسی برون مرزی به محصولش فکر کند. اپ‌های موبایل از خیلی راه‌ها بیزینس‌های محلی را قادر می‌سازند تا به بازارها و مخاطبان جهانی دست پیدا کنند. جهان اپ‌ها فراتر از مرزهای جغرافیایی اتصال افرادی که مثل هم فکر میکنند و محصولات آنها را ممکن می‌سازد. با یک اپ موبایل، یک بیزینس محلی می‌تواند در معرض دید مخاطبین بیشتری فراتر از مرزها قرار گیرد.

5. یکپارچه سازی همه کانال‌‌های کسب و کار تحت یک اپلیکیشن موبایل

وقتی یک بیزینس اپ موبایلی برای معرفی برند و پیشنهادات کاری‌اش دارد، این اپ به سرعت با هویت دیجیتال بیزینس یکی می‌شود. به محض اینکه اپ شروع به جذب مخاطب و مشارکت از مشتریان و همکاران وفادارش می‌کند، بسیاری از این افراد این اپ‌ را بعنوان جایگزینی هوشمندانه و بدون دردسر برای تعامل با بیزینس در نظر می‌گیرند.

بزودی اپ شما تبدیل به کانال اول بیزینس‌تان می‌شود و بعنوان یک مرکز برای دیگر کانال‌ها کار می‌کند. این کار منجر به برندینگ برتر، فرآیندهای بیزینس یکپارچه‌تر و دارای تمرکز دیجیتالی بیشتر، و کمپین‌های دائمی بازاریابی مشتری-محور در تمامی کانال‌ها می‌شود. با یک اپ موبایل، شما کنترل کاملی بر همه کانال‌های داخلی‌تان دارید. تعداد افزاینده‌ی اپ‌های محل کار برای بیزینس‌ها اثباتی مطمئن است از اینکه جطور اپ موبایل فرآیندهای بیزینسی را در یک قسمت جمع می‌کند.

6. پول‌سازی با اپ

حتی بعد از آگاهی از پتانسیل فوق‌العاده اپ‌های موبایل در رشد پیشتازانه و افزایش فروش، بسیاری از بیزینس‌های کوچک به سادگی فکر می‌کنند ارزشی که اپ می‌فزاید، دربرابر هزینه ساخت یک اپ کافی نیست. آنها در واقع می‌ترسند که هزینه توسعه اپ از بودجه‌شان فراتر رود و آنقدر که به نظر می‌آید سریع نتیجه ندهد. بیایید این منطق را با چند حقیقت موثق بیازماییم.

اول از همه، اگر از پیش یک وبلاگ یا وبسایت به اسم خودتان دارید، تبدیل همان به یک اپ ساده و لخت هزینه‌ای برنمی دارد. حتی هنگام ساختن اپ‌تان از ابتدا، همیشه می‌توانید توسعه‌دهنده کارکشته‌ای بیابید که حاضر است این چالش را با بودجه‌ای بسیار رقابتی بپذیرد. یک اپ ساده و متمرکز بر محتوا بسازید که حداقل هزینه را برایتان خواهد داشت اما در عین حال بعلت سادگی و راحتی رابط کاربری، باعث مشارکت سریع کاربر می‌شود. حالا، آیا اپ شما چیز ارزشمندی دارد که اپ‌های دیگر ندارند؟

اگر جواب آری است، می‌توانید عملا از این اپ و از طریق پولی کردن آن، کسب درآمد کنید. چه از طریق دانلودهای پولی برای نسخه‌های برتر و دارای قابلیت بالا، و چه از طریق تبلیغات درون‌برنامه‌ای یا مشارکت با اپ موفق دیگر و ارتقاء بین اپ‌ها، اپ شما می‌تواند مدت‌ها پیش از فروش بیزینس واقعی‌تان، خودش فروش داشته باشد و برایتان کسب درآمد کند.

7. پیشتاز شدن در رقابت

در آخر، خیلی از بیزینس‌های کوچک ممکن است خود را در حالی ببینند که با یک اپ موبایل به نام خود، دنیای دیجیتال را فتح کرده‌اند در حالیکه رقبایشان هنوز دارند به آن فکر می‌کنند یا تصور می‌کنند کاری غیر ضروری است. طبعاً با یک اپ موبایل، یک بیزینس می‌تواند یک سطح از رقبایش بالاتر برود و پیش چشمان مشتریان و مخاطبینش، اعتبار بیشتری دریافت کند. یک بیزینس کوچک که با یک اپ موبایل اقدام هوشمندانه‌ای می‌کند، همچنین می‌تواند هزینه بازاریابی دیجیتال و ارتقاء را به شدت کاهش دهد و لذا رهبری بازار را در رقابت‌ها به دست گیرد.

پایان ماجرا!

دلایلی که در بالا برای نیاز یک بیزینس کوچک به اپ موبایل نام بردیم، تنها برجسته‌ترین جنبه‌ها را در بر می‌گیرد. از آنجا که تکنولوژی بزرگترین راه موفقیت بیزینس‌ها در حال و آینده است، هر چه یک بیزینس سریعتر حضور خود را در موبایل شکل دهد، بهره بیشتری برای آینده خود تضمین کرده است.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: