چرا یک سالن زیبایی یا آرایشگاه به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد؟


چرا یک سالن زیبایی یا آرایشگاه به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد؟

اگر یک سالن زیبایی یا آرایشگاه مردانه دارید، باید روش خود را تغییر دهید و با جدیدترین منوال‌های بازاریابی همگام شوید. خواه آرایشگاهی با 1 صندلی دارید و خواه یک سالن زیبایی با 20 کارمند، یا هر چیزی مابین اینها، وقت آن رسیده تا راه‌های جدیری برای نگه داشتن و افزایش مشتریان خود انجام دهید.
یک اپ موبایل راه حلی است تا از آن طریق پول بیشتری در بیاورید. فرقی نمی‌کند در یک کسب و کار جدید باشید یا قدیمی. اینکه کارتان را به موبایل انتقال دهید تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.
آن طور که در گذشته به برخی سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها مشاوره داده‌ام، با دو سه پاسخ رایج روبرو شده‌ام.
کسب و کارهای قدیمی‌تر نسبت به تغییرات مقاومت نشان می‌دهند. آنها در روش خود مانده‌اند و به نوعی ذهینت "سری را که درد نمی‌کند، دستمال نمی‌بندند" دارند.
آرایشگاه‌ها و سالن‌های جدیدتر درباره ساختن یک اپ موبایل مردد هستند چون به تازگی پول زیادی برای ساخت استارتاپ خود خرج کرده اند و نمی‌خواهند هزینه بیشتر بتراشند.
اما هر دوی این سناریوها یک مشکل دارند. مغازه‌های قدیمی‌تر ممکن است اکنون وضعیت خوبی داشته باشند. اما بدون یک اپ موبایل برای پیدا کردن مشتریان جدید دچار مشکل خواهند شد.
کسب و کارهای جدیدتر نیز در دردسر هستند. بدون مشتریانی ثابت، پر نگاه داشتن دفتر وقت‌های ملاقات کار سختی است. برای همین ساختن یک اپ ارزشش را دارد.
اگر هنوز قانع نشده‌اید، شما دلیل پیدایش این راهنما هستید. به شما همه چیزهایی که باید درباره معجزه یک اپلیکیشن موبایل در کسب و کار زیبایی‌تان بدانید، نشان خواهیم داد.
وقت گرفتن دیگر کار راحتی است
اکنون مشتریان شما چطور وقت ملاقات تنظیم می‌کنند؟ اگر یک اپ موبایل ندارید، احتمالاً این کار به یکی از دو روش زیر انجام می‌شود.
آنها یا با تلفن تماس می‌گیرند و یا بعد از پایان ملاقات‌شان حضوراً برای جلسه بعد وقت می‌گیرند. 

تماس گرفتن با تلفن ممکن است جواب دهد، اما فکر کنید زندگی همه چقدر راحت تر می‌شد اگر تلفن تمام روز زنگ نمی‌خورد و اشغال نبود.

اکنون شما هر بار تلفن‌تان زنگ می‌خورد خوشحال می‌شوید. این بدان دلیل است که زنگ خوردن آن معمولا نشانه مشتری در حال تماسی است که می‌خواهد وقت بگیرد. اما برای یک دقیقه درباره بازدهی این کار فکر کنید.
هر بار که تلفن زنگ می‌خورد، باید از آنچه دارید انجام می‌دهید دست بکشید و آنرا جواب دهید، و به سوی کامپیوتر خود یا دفتر وقت‌های ملاقات بروید.
آنگاه، باید چندین بار گفتگویی در این باره داشته باشید که چه زمانی در دسترس هستید. مشتری ممکن است بپرسد "روز سه شنبه چه زمانی در دسترس هستید؟"
بنابراین شما برای او تمام زمان‌های حضورتان را لیست می‌کنید تا در نهایت این جواب را بشنوید "راستش من فکر می‌کنم چهارشنبه بهتر است. بعد از ظهر چهارشنبه زمان دارید؟"
و شما زمان نداریدو برای همین از شما می‌خواهد زمان‌های سه شنبه را برایش تکرار کنید. افزون بر این، یک مشتری دیگر همزمان با گفتگوی شما تماس می‌گیرد. مجبور می‌شوید شخص اول را منتظر بگذارید و همین مکالمات را با شخص دوم داشته باشید.
اگر کسی را منتظر بگذارید تلفن را قطع می‌کنند. 34 درصد از این افراد دیگر تماس نمی‌گیرند.
حالا احتمالا شما یک قرار ملاقات را از دست داده‌اید و برای زمانی از مشتری کنونی خود دور شده‌اید. ممکن است فکر کنید این موضوع فقط چند دقیقه زمان برده اما این دقایق با هم جمع می‌شوند.
شما هر هفته ساعتهای زیادی را پشت تلفن می‌گذرانید. برخی سالن‌های بزرگتر و شلوغ‌تر ممکن است بخش پذیرشی داشته باشند که تلفن را جواب می‌دهد و تمام روز وقت‌ها را یادداشت می‌کند. حقوقی که به این کارمند می‌دهید چقدر برایتان خرج برمی‌دارد؟
شما می‌توانید تنها با کسری از حقوق آنها برای یک اپلیکیشن موبایل پول پرداخت کنید. و اضافه بر آن در کنار قابلیت رزرو وقت با موبایل، منافع بیشتری نیز کسب کنید. تصور کنید اگر تلفن جواب نمی‌دادید یا برای این کار به کسی مزد پرداخت نمی‌کردید چقدر در زمان و پول‌تان صرفه‌جویی می‌شد. 
موبایلی شدن به شما در افزایش سود و کاهش هزینه کمک می‌کند، که نهایتا منجر به بازگشت سرمایه سودمند و به موقع می‌شود.
اپ موبایل خود را با یک قابلیت تقویم درون‌برنامه‌ای درست کنید. کاربرانی که این اپ را دارند می‌توانند برنامه کاری شما را دیده و از طریق گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود یک قرار ملاقات بگذارند.
این موضوع کار را برای مشتریان‌تان نیز بسیار راحت‌تر می‌کند چرا که می‌توانند برنامه شما را به طور بصری ببینند نه اینکه تنها از پشت تلفن به زمان‌ها گوش کنند.
مشتریان شما چند وقت یکبار قرار ملاقات خود را از دست می‌دهند؟  این اتفاق می‌افتد. آدمها فراموش می‌کنند. هر وقت کسی یادش می‌رود سر قرار بیاید، شما پولی که می‌توانستید بدست آورید، از دست می دهید. 
وقتی کسی از اپ موبایل شما وقت می‌گیرد، شما می‌توانید حتی یک سیستم دریافت بیعانه راه بیندازید تا آن وقت را نگه‌ دارید.  این گونه حتی اگر آنها سر قرار نیایند شما پول دریافت خواهید کرد.
اما حالا که مشتریان شما سرمایه‌ای در قرار خود گذاشته‌اند، مسلماً با احتمال کمتری آن را فراموش می‌کنند. برای همین این موضوع برای هر دو طرف برد-برد است.
اگر دوست ندارید تنها برایوقت گرقتن از مشتریان پول بگیرید، اشکالی ندارد. شما همچنین می‌توانید با اعلان‌های push برای مشتریان خود درباره وقت‌شان یادآوری بفرستید، تا مطمئن شوید فراموش نمی‌کنند بیایند.

وفاداری مشتریان را افزایش دهید


از اپ موبایل خود استفاده کنید تا یک برنامه وفاداری مشتریان درست کنید. ممکن است اکنون هم چنین چیزی داشته باشید. اما می‌توان شرط بست که زیاد پربازده نیست.
بدون یک اپ، آرایشگاه‌ها و سالن‌‌ها مجبورند به کارت‌های سوراخ شده یا سیستم مهر زدن متوسل شوند.
یک مشتری مجبور است یک بیزینس‌کارت کوچک بیاورد که هر بار وارد مغازه شما می‌شود یک بار سوراخ می‌شود. بعد از چندین ملاقات، آنها یک کوتاهی موی رایگان و یا خدمتی تخفیف‌دار دریافت می‌کنند. اما این کارت‌ها گم می‌شوند.
ردیابی این موضوع از یک اپ موبایل کاری بسیار راحت‌تر است. بعلاوه، اگر از اپ استفاده کنید، گزینه‌های خیلی بیشتری درباره برنامه وفاداری خواهید داشت. لازم نیست برای تعداد ملاقات‌ها پاداش در نظر بگیرید.
اپ شما می‌تواند میزان پولی را که مشتریان در هر ملاقات پرداخت می‌کنند دنبال کند. اکنون شما می‌توانید پاداش‌های وفاداری را براساس یک آستانه‌ی پرداخت ارائه نمایید. این استراتژی به بهترین مشتریان شما پاداش می‌دهد.
کسی که برای یک موکوتاهی سریع وارد می‌شود نباید همان پاداشی را دریافت کند که یک مشتری خواستار موکوتاهی، رنگ، خدمات صورت و مانیکور از شما می‌گیرد. نه؟
مشتریان در برنامه‌های وفاداری شرکت می‌کنند تا بتوانند در پول خود صرفه‌جویی کنند و پاداش بگیرند. مغازه‌هایی که این برنامه‌ها را دارند 82 درصد شانس بیشتر برای جذب مشتری بیشتر دارند.
 

 

پس به آنها آنچه را که می‌خواهند بدهید. افزون بر این، 59 درصد از افرادی که نظرسنجی شده‌اند گفته‌اند که یک اپ موبایل احتمال اینکه آنها به یک برنامه وفاداری بپیوندند را افزایش می‌دهد.
حدود 57 درصد از مصرف کنندگان گزارش می‌کنند که یک برنامه وفاداری با مزایای VIP شانس اینکه آنها در آن شرکت کنند را زیاد می‌کند.
بار دیگر، با اینکه کارت سوراخ‌شده شما ممکن است مصداق یک برنامه وفاداری  باشد، مسلما به اندازه دنبال کردن برنامه از یک اپ موبایل، پربازده و حرفه‌ای نیست.
به محض آنکه پرداختی مشتری شما از میزان خاصی فراتر رفت، یا تعداد لازم قرارهای ملاقات برآورده شد، آنها می‌توانند مستقیما و از طریق اپ‌ پاداش خود را دیده و فعال کنند. بنابراین دیگر نیاز به نگرانی از دست رفتن تخفیف‌شان ندارند.
اینکه مشتریان بتوانند مسائل را با گوشی‌های موبایل خود دنبال کنند به آنها انگیزه می‌دهد که بازگردند. این موضوع همچنین به آنها دلیلی برای خرج کردن پول بیشتر در هر بار ملاقات‌شان می‌دهد.
اگر یک آرایشگاه مردانه دارید، یک مشتری‌ که معمولا تنها برای یک کوتاهی مو می‌آید، ممکن است تصمیم بگیرد کوتاهی و تراشیدن ریش خود را در آرایشگاه شما انجام دهد. چرا که خرج کردن پول بیشتر آنها را به یک پاداش نزدیک‌تر می‌کند.
شما همچنین می‌توانید از طریق اپ خود یک برنامه ارجاع مشتری راه بیندازید تا وفاداری را افزایش دهید. اگر یکی از مشتریان کنونی شما یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را به شما ارجاع دهد، هر دوی آنها نوعی تخفیف دریافت خواهند کرد.
اگر به مشتریان انگیزه مستقیم بدهید، احتمال خیلی بیشتری دارد که ارجاعی به شما انجام دهند.
 

همه این کارها منجر به سود بیشتر برای شما خواهد شد.
شما همچینن می‌توانید از اپ خود بعنوان پلتفرمی برای مشتریان وفادارتان استفاده کنید تا عکس‌های خود را نمایش دهند.
مشتریان می‌توانند به شما عکس‌هایی از موهای خود ایمیل کنند یا اینکه مستقیما آنرا به پروفایل خود در اپ بارگذاری کنند. این کار برای ساختن پایگاه داده‌ای از تصاویر مشتریان عالی است. شما می‌توانید این پایگاه را برای مقاصد تصدیق، تبلیغ، و یا تنها یک مرجع استفاده کنید.
فرض کنید یک مشتری وارد می‌شود و نمی‌تواند به یاد بیاورد که در تابستان گذشته دقیقا چه کاری روی موهایش انجام شده، اما می‌داند که همان مدل را می‌خواهد. شما عکسی را دارید که به شما می‌گوید دقیقاً چکار باید بکنید. 
اگر اپ موبایل نداشته باشید، مشتریان نمی‌توانند، چنین خدمات زیاد و ورای انتظاری را دریافت کنند.

همواره با مشتریان‌تان در تماس بمانید


شما چند وقت یک بار مشتریان خود را می‌بینید؟ می‌دانم تفاوت می‌کند، اما برخی ممکن است هر دو سه هفته یک بار باشند، در حالیکه برخی دیگر هر ماه یا هر چند ماه یک بار.
برخی آرایشگاه‌های مردانه مشتریانی دارند که بطور هفتگی مراجعه می‌کنند، اما دیگر سالن‌های زیبایی ممکن است تنها چند بار در سال مشتریان خود را ببینند.
نکته ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم اینجاست، در حالیکه شما ممکن است تمام روز و هر روز به مو فکر کنید، برای مشتریان‌تان فراموش کردن شما کار راحتی است. همانطور که کمی پیش‌تر بحث کردیم، استفاده از یک اپ موبایل برای ساخت یک برنامه وفاداری می‌تواند شانس شما را برای حفظ مشتریان‌تان افزایش دهد.
اما حتی با وجود این، آنها باز هم ممکن است به سوی رقبای شما بروند. اما یک اپ موبایل به شما اجازه می‌دهد با آنها تماس خود را حفظ کنید، حتی وقتی در مغازه شما نیستند.
اگر کسی برای مدتی به مغازه‌تان مراجعه نکرده، بعید به نظر می‌رسد که شما گوشی را بردارید و با آنها تماس بگیرید تا وجود خود را یادآوری کنید. گرچه این کار قطعا استفاده‌ی موثری از زمان به حساب نمی‌آید، اما کار جالبی هم نیست.
یک اپ موبایل به شما اجازه خواهد داد با استفاده از اعلان‌های push با مشتریان‌تان تماس بگیرید.
در اینجا مثالی عالی از یک اعلان پوش را می‌بینید که یکی دیگر از استراتژی‌هایی را که درباره آن بحث کردیم نیز در بر می‌گیرد.
 
 

 

این سالن یک اعلان پوش ارسال کرده که همچنین برای برنامه‌ی ارجاع مشتری انگیزه ایجاد نموده است.
شما می‌توانید اپ‌ خود را برای نمایش کارهایتان نیز استفاده کنید. تصاویری از مدل‌های کوتاهی مو، یا محصولاتی که در فروشگاه خود می‌فروشید در اپ خود بارگذاری کنید.
اپ شما همچنین می‌تواند بعنوان پلتفرمی برای نمایش‌های ویدیویی استفاده شود. به مشتریان خود نحوه‌ی فر کردن یا صاف کردن موی خود را برای رسیدن به یک مدل خاص یاد بدهید.
آرایشگران مردانه می‌توانند ویدیوهایی بارگذاری کنند که نحوه استفاده از انواع مختلف تیغ را بر اساس اندازه ریش مشتری توضیح دهد.
این ویدیوها می‌تواند فرصتی عالی برای فروش محصولاتی چون شامپو، ژل، پماد، تیغ، لوسیون و غیره باشد.
این کار همچنین می‌تواند تبدیل به انگیزه‌ای برای بازگشت سریعتر مشتریان‌تان شود، تا از شما یک مدل موی جدید را بر اساس آنچه در اپ‌تان دیده‌اند بخواهند.
پرداخت‌های موبایلی را راه‌اندازی کنید
روزهای رفتن به آرایشگاه‌هایی که فقط پول نقدمی‌پذیرند دیگر تمام شده است.
مردم دیگر به اندازه گذشته با خود پول نقد حمل نمی‌کنند. اگر کارت اعتباری یا دیگر گزینه‌های پرداخت الکترونیک قبول نمی‌کنید، برای پایداری مدل کسب و کار خود دچار مشکل خواهید شد.
 

46 درصد از مردم می‌گویند کمتر از 8 بار در هر ماه پرداخت‌های خود را نقداً انجام می‌دهند.
اگر آرایشگاه شما یک اپ موبایل داشته باشد،، افراد دیگر نگرانی درباره آوردن پول نقد یا حتی کارت اعتباری نخواهند داشت. 
در واقع، آنها می‌توانند کل کیف پول‌شان را در خانه بگذارند.
با یک اپ، شما می‌توانید کاری کنید که مشتریان‌تان اطلاعات کارت اعتباری‌شان را در پروفایل شخصی خود ذخیره کنند. پس از آنکه برای وقت خود به مغازه می‌ایند، شما می‌توانید از کارت آنها بطور خودکار مبلغ را کم کنید.
آنها حتی می‌توانند از اپ موبایل به شما انعام نیز بدهند.
اپ‌های موبایل همچنین به شما اجازه می‌دهد گزینه‌های پرداختی جایگزینی در کنار تمامی کارت‌های اعتباری اصلی بپذیرید. مغازه شما می‌تواند PayPal، Apple Pay، و Venmo قبول کند. 
ارائه‌ی گزینه‌های زیاد می‌تواند زندگی مشتریان‌تان را بسیار آسانتر کند. آنها میل بیشتری به بازگشت خواهند داشت چون می‌دانند شما هر نوع پرداختی که ترجیح بدهند قبول می‌کنید.
پرداخت از طریق یک اپ موبایل ردیابی تاریخچه‌ی خرید را برای مشتری آسان می‌کند، که به مفهومی بازمی‌گردد که پیشتر درباره برنامه وفاداری که به دست به جیب‌ ترین مشتریان‌تان پاداش می‌دهد، توضیح دادیم.
اپ خود را با دیگر تاکتیک‌های بازاریابی موبایل ترکیب کنید
اپ خود را با اینستاگرام، فیسبوک و دیگر پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود متصل کنید. این کار لذت بردن کامل از تجربه موبایل را برای مشتریان‌تان راحت می‌کند.
اپ خود را بعنوان راهی برای جذب ترافیک برای وبسایت و صفحات اجتماعی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این پلتفرم‌ها بعنوان راهی برای افزایش دانلود برای اپ موبایل خود استفاده کنید.
تمامی این تاکتیک‌‌های بازاریابی موبایل دست در دست هم نتیجه خواهند داد.
هر عکس یا ویدیویی که به اپ خود بارگذاری می‌کنید باید در وبسایت و سایت‌های اجتماعی‌تان هم به اشتراک گذاشته شود.
مردم می‌خواهند با آرایشگران خود در رسانه‌های اجتماعی تعامل داشته باشند. این آرایشگر را در اینستاگرام ببینید که بیش از 1.3 میلیون دنبال کننده دارد.
 

 

افزودن هر روزه‌ی عکس و ویدیو به پروفایل‌های اجتماعی تان ممکن است کار زیادی به نظر بیاید. شما به اندازه کافی برنامه‌ای پر از مشتری دارید، بنابراین ممکن است به نظر بیاید از عهده‌تان خارج است.
اما اکنون که نیاز نیست به کسی برای تلفن جواب دادن در کل روز حقوق بدهید،می‌توانید به کسی مزد بدهید تا برایتان حساب‌های اجتماعی و اپ را مدیریت کند تا همه چیز همواره به روز باشد.
شما و دیگر آرایشگران در سالن‌تان می‌توانید به این حساب‌ها دسترسی داشته باشید و به نوبت مسئولیت آنها را در زمان فراغت خود بعهده بگیرید.
نتیجه گیری
آرایشگاه یا سالن موی شما ممکن است اکنون وضعیت مناسبی داشته باشد، اما قطعا عملکرد آن می‌تواند بهتر شود.
گرفتن یک اپ موبایل فرآیند کاری شما را پربازده‌تر می‌کند. شما خواهید توانست زمان بیشتری برای کار صرف کنید، به جای آنکه وظایف طاقت‌فرسایی را انجام دهید که اپ‌تان می‌تواند بعهده بگیرد، وظایفی چون برنامه ریزی وقت‌های ملاقات.
گرچه ممکن است ساخت اپ هزینه اولیه زیادی داشته باشد، در طولانی مدت اپ شما با اشتن بازگشت سرمایه بالا، این هزینه را جبران خواهد کرد.
اپ شما تجربه مشتری را بهتر می‌کند. برنامه‌های وفاداری مشتری درست کنید و همیشه با مشتریان‌تان در تماس بمانید. اپ شما زندگی آنها را راحت تر کرده و پول بیشتری در جیب شما خواهد گذاشت.
اگر در ساخت اپ به کمک نیاز دارید، استفاده از یک سرویس ساخت اپ موبایل سفارشی را در دستور کار خود قرار دهید. چیزی مثل اپ کاره.
از راهنمایی‌ها پیروی کنید و دیگر نگران داشتن یک دفتر خالی از وقت‌های ملاقات نباشید.
آرایشگاه شما چطور از ابزارهای موبایل برای بهبود بیزینس‌تان کمک می‌گیرد؟


 

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما:

| 10 شهریور 98
بسیار عالی بود