آیا طراحی اپلیکیشن مبتنی بر مکان مفید است؟


آیا طراحی اپلیکیشن مبتنی بر مکان مفید است؟

در 10 سال اخیر، اپلیکیشن های موقعیت یاب جغرافیایی در لیست اپلیکیشن های پرطرفدار وارد شده اند و این روند همچنان ادامه دارد. استفاده از موقعیت یاب جغرافیایی قابلیت های اپلیکیشن و امکان تعامل با کاربر را بهبود می بخشد. علاوه بر این، این ویژگی به عنوان یک منبع برای کسب ایده های جدید برای توسعه دهندگان و بازاریابان نیز عمل می کند. محبوبیت بسیار زیاد اپلیکیشن های کاربردی مانند اسنپ این واقعیت را تایید می کند.

اگر قصد دارید یک اپلیکیشن تلفن همراه با استفاده از ویژگی جغرافیایی ایجاد کنید، مقاله ما برای شما مفید است. ما تمام ابعاد اجرای چنین فرآیند دشواری را شرح می دهیم و توضیح می دهیم که چگونه می توانید یک اپلیکیشن مبتنی بر مکان طراحی کنید.

ما دلایل استقبال از اپلیکیشن های مبتنی بر مکان جغرافیایی را بررسی کرده و بر اساس این تجزیه و تحلیل 2 گروه اصلی برای بررسی این موضوع تعریف میکنیم تا از جنبه های مختلف دلایل را متوجه شویم.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/11/21-توصیه-برای-طراحی-اپ‌های-بَرنده'>طراحی اپلیکیشن</a></b> مبتنی بر مکان جغرافیایی

دلایل علاقه کاربران به اپلیکیشن های مبتنی بر مکان جغرافیایی

1-گسترش مرزهای "ارتباطات اجتماعی". پیش از این، افراد هویت خود را از طریق پروفایل های خود در شبکه اجتماعی به دیگران نشان می دادند. که این اطلاعات "ایستا" بود. لحظات گذشته را نشنان می داد. معرفی ویژگی مکان یاب باعث بهبود این روند شده و کاربران را پویا می نماید. در حال حاضر افراد می توانند در مورد شیوه زندگی خود، برنامه های روزانه روزانه، سطح اجتماعی خود بیشتر صحبت کنند.

2- مشارکت بالاتر کاربران در ارائه نقد ها، ارزیابی ها و رتبه بندی. تقریبا تمام سرویس های مبتنی بر مکان یابی زمانی که با مشتری ارتباط برقرار می کنند، تا حدی از عامل سرگرمی استفاده می نمایند. در واقع به کاربران کمک می کند تا محتوای مستقل تولید کنند. در این میان قابلیت مکان یابی این امکان را میدهد تا کاربران برای خودشان نمادهای مختلف به منظور منحصر به فرد بودن و یا کسب امتیاز بیشترطراحی کنند. این مکانیسم پتانسیل وایرال شدن بسیار قدرتمندی دارد.

3- مزایای تجاری. یکی دیگر از مزایای استفاده از اپلیکیشن های مبتنی بر موقعیت مکانی، داشتن شانس فوق العاده برای جذب نقدها، راهنمایی ها و نظرات دیگر کاربرانی است که قبلا از یک خدمت خاص استفاده کرده اند. بنابراین، طراحی اپلیکیشن مبتنی بر مکان گستره نفوذ خود را گسترش می دهد که به جای اطلاع رسانی دقیق در مورد کاربر، این اپلیکیشن ها به ابزار شکار کاربران تبدیل شده اند.

دلایل علاقه کسب و کار ها به طراحی اپلیکیشن مبتنی بر مکان جغرافیایی

1-هماهنگ سازی بین اپلیکیشن های مبتنی بر مکان و سیستم های شرکت. با توجه به داده های آماری، تکنولوژی جغرافیایی در سال های آتی رشد چشمگیری خواهد داشت. برای به دست آوردن مزیت رقابتی، نیاز به شروع ارتباط با مخاطبان بر اساس مکان آنها می باشد که می بایست در برنامه بازاریابی گنجانده شود. تصمیم اخیر Foursquare برای دریافت هزینه از شرکت ها برای تایید مکان جغرافیایی آنها بر روی نقشه ثابت می کند که این ابزار موقعیت جغرافیایی سود آور بوده در صورتیکه این سرویس قبلا به صورت رایگان ارائه می شده است.

2- تبلیغات تلفن همراه مبتنی بر مکان. سیستم به طور خودکار با استفاده از مختصات GPS موقعیت مکانی فرد را تعیین می کند و از این پارامتر برای هدف قرار دادن تبلیغات استفاده می کند. این تبلیغات می تواند به صورت پوش نوتیفیکیشن توسط اپلیکیشن ها با استفاده از geolocations GPS ارسال شود. تصور کنید فردی در خیابان راه می رود و پیامی دریافت می کند که در مورد نزدیک شدن به فروش بزرگ در نزدیکترین فروشگاه به او می گوید - این روش بسیار چشمگیر خواهد بود.

3- پردازش اطلاعات کاربر با ثبت نام در مکان های خاص، کاربر به نوعی، یک پرتره از خود را به تصویر می کشد. بر اساس این اطلاعات، شما می توانید یک تصویر واضح از هر مشتری ایجاد کنید. در آینده چنین داده هایی به شما امکان می دهد که پیشنهادات فردی به کاربران ارائه دهید. به طور مثال فرض کنید شما یک رستوران دارید ... اپلیکیشن های دارای GPS با قابلیت استفاده از تکنولوژی مکان یابی به شما اجازه می دهد تا مشتریان خود را با ارائه تخفیف های ناهار جذب کنید - اما این تخفیف را برای همه مشتریان ارائه ندهید، کسانی را انتخاب کنید که معمولا در محل رستوران شما و در بعد از ظهرها حضور دارند و حضورشان را در نقشه علامت گذاری می کنند. این روش به شما در دستیابی به هدف خود بدون هزینه اضافی کمک می کند!

4- استفاده مشترک از خدمات مبتنی بر مکان و واقعیت افزوده. شاید این مورد قابل استفاده ترین قابلیت های موقعیت جغرافیایی باشد. در واقع عناصر مجازی بر روی اشیاء دنیای واقعی قرار می گیرند. شما می توانید گوشی هوشمند خود را بر روی هدف خود در هر نقطه شهر بگیرید و صفحه نمایش موبایل شما تمام اطلاعات در مورد آن شی را نشان می دهد.

اگر هنوز تصمیمی گرفته اید که آیا شما نیاز دارید که چگونه یک اپلیکیشن مبتنی بر مکان ایجاد کنید، ما پیشنهاد می کنیم که انواع خدمات جغرافیایی قابل ارائه در طراحی اپلیکیشن مبتنی برمکان را بررسی کنید.

انواع اپلیکیشن های مکان یابی

اپلیکیشن های مبتنی بر موقعیت به چندین گروه تقسیم می شوند:

# 1 اپلیکیشن های شبکه اجتماعی بر اساس مکان جغرافیایی

کاربران اغلب مکان جغرافیایی خود را به عکس ها و فیلم هایشان در شبکه های اجتماعی تگ می کنند. آدرس یک رستوران، یک باشگاه، یک سالن ورزشی یا یک مکان تفریحی. در زمان چت با دیگران، ما ترجیح می دهیم که مکان جغرافیایی خود را در پاسخ به پرسش "شما کجا هستید؟" ارسال کنید تا اینکه بخواهیم آدرسرا تایپ کنیم. این کار بسیار ساده تر و سریعتر از نوشتن آدرس است. اپلیکیشن های دوستیابی نیز با استفاده از تکنولوژی مکان یابی امکان جدیدی ارائه داده اند. این اپ ها به شما اجازه می دهد تا فرد مورد علاقه خود را در نزدیکی خود پیدا کنید.

# 2 نقشه ها و ناوبری

در حال حاضر ما در مورد واضح ترین روش برای طراحی اپلیکیشن های مکان یابی جغرافیایی صحبت می کنیم. چنین اپلیکیشن هایی به کاربران کمک می کند تا در مناطق نا آشنا گم نشوند. سرویس های محبوب از این نوع نقشه های گوگل و اپلیکیشن های مختلفی هستند که ترافیک را تعیین می کنند.

# 3 ارائه خدمات

ارائه خدمات مختلف با استفاده از تشخیص مکان کاربر یک راه حل بسیار مناسب برای تعدادی از اپلیکیشن های مبتنی بر موقعیت جغرافیایی است. شما می توانید تاکسی بگیرید، تحویل گل و غذا را فقط با چند کلیک انجام دهید، بدون اینکه در انتظار پاسخ اپراتور بمانید. در واقع اطلاعات طراحی یک اپلیکیشن مبتنی بر مکان، تقریبا به هر صاحب کسب و کاری که مایل به افزایش وفاداری مشتری است، خدماتی را ارائه خواهد داد.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/11/21-توصیه-برای-طراحی-اپ‌های-بَرنده'>طراحی اپلیکیشن</a></b> مبتنی بر مکان جغرافیایی

# 4. تناسب اندام و اپلیکیشن های سلامتی

اپلیکیشن های تناسب اندام در اوج شهرت خود هستند. خدمات مبتنی بر مکان از طریق پیگیری مسیرهای پیاده روی و پیشرفت های ورزشی به طور منظم به محبوبیت آنها کمک می کند. می توانید دستاوردهای ورزشی خود را در شبکه های اجتماعی با ضمیمه کردن آمار ورزشی خود به نقشه به اشتراک بگذارید.

# 5 واقعیت افزوده و بازی ها

بازیGo  Pokemon که جهان را در سال 2016 را فتح کرد، از ویژگی موقعیت مکانی استفاده می کند. بر اساس GPS و نقشه های گوگل، اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا " Pokemon " ها را در سراسر شهر بگیرید. علاوه بر این، این سرویس جنبه ی اجتماعی را در بر می گیرد و بازیکنان را به تیم ها متصل می کند. بنابراین، اگر شما می خواهید یک بازی موبایل هیجان انگیز بسازید، در مورد طراحی یک اپلیکیشن مبتنی بر مکان فکر کنید، این کار بهترین راه برای ترجمه ایده به واقعیت خواهد بود.

# 6 پیدا کردن خدمات، نظرات ها، تخفیف ها

اپلیکیشن های دارای GPS  از این نوع Yelp و Foursquare هستند که به کاربران امکان می دهد تا پس از بازدید از مکانهای مختلف آنها را رتبه بندی کنید و امتیاز بدهید.

علاوه بر این، اپلیکیشن های مبتنی بر موقعیت مکانی مانند P٪ P که توسط  SBS Soft توسعه یافته است، خدمات یا محصولات با تخفیف (در شعاع 1 کیلومتر از کاربر) را روی نقشه نشان می دهد. این تخفیف می تواند در فاصله 500 متری از محل و پس از تایید صندوقدار اعمال شود.

# 7 اپلیکیشن سفر

خدماتی که برای یافتن بلیط و مسکن طراحی شده اند، هنوز در بازار اپلیکیشن ها پیشرو هستند. جای تعجب نیست این اپلیکیشن ها میتوانند یک ابزار ضروری برای برنامه ریزی سفر و کسب و کار شما باشند. اگر صاحب یک آژانس مسافرتی هستید، در مورد طراحی اپلیکیشن مبتنی بر مکان فکر کنید.

# 8 اپلیکیشن های GPS برای پیش بینی آب و هوا

یک ایده عالی دیگر برای طراحی اپلیکیشن مبتنی بر GPS طراحی اپلیکیشن پیشبینی آب و هوا می باشد. عنوان مثال، Yahoo Weather از داده های موقعیت مکانی برای ساده سازی فرایند تعامل کاربر با اپلیکیشن استفاده می کند و تعداد اقداماتی که باید انجام شود را کاهش دهد.

# 9 اپلیکیشن های مبتنی بر موقعیت مکانی برای بهبود کسب و کار شما

این خدمات به شرکت ها اجازه می دهد تا مکان جغرافیایی کارمندان خود را ببینند، و حمل کالا ها را بر اساس مکان کارمندان برنامه ریزی کنند.

کارکنان خدمات رختشویی ممکن است از نرم افزار موقعیت جغرافیایی برای ایجاد راحت ترین مسیر بین مشتریان استفاده کنند. علاوه بر این، کسب و کارهای آفلاین می توانند برنامه های وفاداری و پاداش های فردیبه مشتریان خود ارائه دهند.

# 10 تجارت الکترونیک

ویژگی جغرافیایی در اپلیکیشن های تلفن همراه مانند eBay و آمازون به طور قابل توجهی کیفیت تدارکات را بهبود می بخشد و به طور مثبت بر تجربه کاربر تاثیر می گذارد.

# 11 اپلیکیشن های موقعیت مکانی از شرایط خطرناک مطلع هستند

متاسفانه، جهان مدرن به آن اندازه که ما آرزو کنیم امن نیست. بلایای طبیعی و حملات تروریستی اغلب رخ می دهد. بنابراین یک ایده هوشمندانه برای ایجاد یک سرویس موقعیت جغرافیایی این است که داده ها را با تجزیه و تحلیل عناوین اخبار در سایت های منطقه ای جمع آوری کرده و پوش نوتیفیکنش های مختلف از اتفاقاتی را که در نزدیکی کاربر ممکن است اتفاق بیافتد را ارسال کند. در واقع به کاربران اجازه می دهد تا در مورد خطرات احتمالی بدانند.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/11/21-توصیه-برای-طراحی-اپ‌های-بَرنده'>طراحی اپلیکیشن</a></b> مبتنی بر مکان جغرافیایی

امیدواریم با اطلاعات ارائه شده شما نیز ویژگی جغرافیایی را در اپلیکیشن خود فعال کنید. این قابلیت تعامل با مشتریان را بهبود می بخشد و اجازه می دهد تا اطلاعات را در جای مناسب و در زمان مناسب ارائه کنید.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: