آیا طراحی اپلیکیشن برای هتلها کاربردی است؟ - بخش دوم


آیا طراحی اپلیکیشن برای هتلها کاربردی است؟ - بخش دوم

در بخش اول مقاله در مورد ضرورت طراحی اپلیکیشن برای هتل ها صحبت کردیم و مزایایی که برای مهمانان هتل و صاحبان هتل به ارمغان می آورد را برشمردیم. در بخش دوم این مقاله امکاناتی که یک اپلیکیشن حرفه ای هتل می تواند ارائه دهد را بررسی می کنیم. 

چه امکاناتی یک اپلیکیشن هتل می تواند داشته باشد؟

1-سهولت و صرفه جویی در زمان در هنگام جستجو و رزرو یک اتاق هتل. این ویژگی اپلیکیشن هتل کاملا واضح است، اما یک شرط مهم دارد که باید رعایت شود. فرایند رزرو اتاقها باید ساده باشد، کلیک های کمتر، کارایی بهتر.

2- جزئیات موقعیت، درجه و امتیازات هتل. کاربران شما امکان یافتن مسیر مطلوب خود برای رسیدن به محل اقامت خود را خواهند داشت.

3- اخبار. کاربران با استفاده از اپلیکیشن هتل در مورد تخفیفات فصلی و پیشنهادات ویژه مطلع میشوند. برای مثال یک امکانات جدید هتل، خدمات تازه، جشن ومراسم آینده ...

4- تجزیه و تحلیل. با طراحی اپلیکیشن هتل، می توانید با اضافه کردن یک ماژول رفتار کاربران در اپلیکیشن را تجزیه و تحلیل کنید و بر اثربخشی کمپین های تبلیغاتی نظارت داشته باشید و خواسته های مهمانان را بخوانید. در نهایت، شما قادر خواهید بود تمام خواسته های مشتریان خود را متوجه شوید.

5- گالری عکس گالری عکس نماهایی از ظاهر و داخل هتل شما ارائه می دهد. همچنین می توانید گالری های متعدد در مورد عکس های میهمانان، منوها، نمایشگاه های هتل و غیره ایجاد کنید.

6- نقشه هتل این ویژگی فرصتی را برای ارائه نقشه هتل، از جمله اتاق ها، امکانات داخل و خارج از هتل، و همچنین جاذبه های آن فراهم می کند.

7- اتاق ها با استفاده از این ماژول، شما می توانید اتاق های هتل خود را نشان دهید. بدین ترتیب شما می توانید تصاویر اتاق را آپلود کرده و هزینه اقامت و خدمات قابل ارائه در هتل را نشان دهید. داشتن این امکان می تواند اخیاری باشد ولی یک ویژگی بسیار مطلوب است که می تواند در طول مسیر طراحی و توسعه اپلیکیشن هتل مورد توجه قرار گیرد.

8- وفاداری. ایجاد وفادرای کاربران توسط اپلیکیشن یک مزیت مهم است. تصور کنید یک مهمان یک پرسشنامه را در موبایل خود پر می کند، هتل درخواست و اطلاعات کامل در مورد مشتری بالقوه دریافت می کند. مدیر هتل اجازه می دهد تا برای این مهمان تخفیف در نظر گرفته شود. علاوه بر این، شما می توانید به صورت خودکار ارائه تخفیفات را مدیریت کنید.

9- تماس تلفنی با بخش های هتل.  این ماژول اجازه می دهد یک مهمانان به طور مستقیم از اپلیکیشن هتل با بخش های هتل، رستوران و یا تاکسی تماس بگیرند و مهمانان قادر خواهند بود که آنچه را که می خواهند با یک کلیک به دست آورند.

10- مناسبت ها. شما می توانید تقویم رویدادهای هتل خود را ایجاد کنید تا مهمان بتواند عکس های آنها را ببیند و در مورد رویدادهای اجتماعی آینده مطلع شوند.

11- فرم های بازخورد. افزودن امکان دریافت نظرات مهمانان بسیار مفید است. با ارزیابی خدمات هتل توسط مشتریان شما می توانید اطلاعات مفیدی را برای بخش بازاریابی هتل جمع آوری کنید و بازخورد مثبت در مورد هتل خود را بشنوید. بنابراین در لیست امکانات مورد نیاز اپلیکیشن هتل این گزینه را فراموش نکنید.

12- چت آنلاین. چت آنلاین یک ویژگی پیام رسانی فوری است که بهتر است در طراحی اپلیکیشن هتل شما ایجاد شود. چت آنلاین می تواند توسط کسانی که قصد بازدید از هتل و یا کسانی که درهتل اقامت دارند و نیاز به کمک پرسنل هتل دارند استفاده شود. این ماژول به شما کمک می کند تا در لحظه با مهمانان خود ارتباط برقرار کنید.

13- سفارش سریع. با استفاده از این ویژگی به مهمانان خود اجازه می دهید تا خدمات مورد نیاز خود را به سرعت سفارش دهند. برای مثال، می تواند برای رزرو یک میز، تماس با تاکسی، سفارش صبحانه یا خرید بلیط برای یک رویداد هتل مفید باشد.

14- معرفی جاذبه های دیدنی. در اطراف هتل شما، مکان هایی است که ارزش دیدن دارد! به همین دلیل ما پیشنهاد می کنیم یک ماژول ایجاد کنید و فرصتی برای توصیف این جاذبه های دیدنی همراه با جزئیات آن فراهم کنید. در کنار آن می توانید مختصات مکانی خود را نشان دهید و با ارائه تصاویر آن را تکمیل کنید.

15- فهرست. منو مجازی یک ویژگی عالی برای هتل ها ی دارای رستوران های خوب است. نمایش تصاویر رنگی و وسوسه انگیز از غذاهای رستوران بسیار جذاب خواهد بود.

16- اطلاعات پرواز. چنین ماژولی می تواند اطلاعات کامل در مورد پرواز به هر نقطه از جهان را ارائه دهد.

17- سوالات متداول. این ویژگی پاسخ به سؤالات مهم مهمانان شما را ارائه می دهد، به این معنی که شما می توانید زمان با ارزش خود را صرفه جویی کنید.

18- خدمات و  زیرساخت ها. هتل شما قطعا خدماتی مانند رستوران، آبگرم، استخر شنا و خدمات اینترنت دارد. این ماژول توضیحاتی را در مورد آنها به مهمانان می گوید، همچنین فرصتی برای برقراری تماس و سفارش فراهم می کند. حتما این ویژگی را در طول طراحی اپلیکیشن هتل خود اضافه کنید.

19- آب و هوا. پیش بینی آب و هوا در شهرستان یا منطقه شما.

20- نقشه شهر آنلاین و آفلاین. این ماژول به شما اجازه می دهد نقشه یک شهر یا منطقه خود را نمایش دهید. در حالت ایده آل، این امکان باید در شرایط آفلاین نیز کار کند، به طوری که مهمان همیشه بتواند مسیر رسیدن به هتل را پیدا کنند.

21- اشتراک در شبکه های اجتماعی (توییتر، فیس بوک). این یکی دیگر از راه های کاربر پسند کردن هتل شما و افزایش مشارکت کاربران اپلیکیشن است. با این ویژگی، مهمانان شما می توانند به صورت رایگان اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند که به محبوبیت هتل شما کمک می کند.

به طور خلاصه، طراحی یک اپلیکیشن کاربردی به معنی دستیابی سریع به هر گونه اطلاعاتی است که کاربر ممکن است انتظار آن را داشته باشد، مانند گالری عکس اتاق، لیست خدمات ارائه شده، GPS، تماس سریع و غیره. اما مهمترین امکانی که یک اپلیکیشن هتل باید ارائه دهد خدمات رزرو آسان و سریع اتاق می باشد.

البته ویژگی های اپلیکیشن هتل را می توان بازهم تکمیل کرد و اصلاح کرد. شما باید انتخاب کنید که چه چیزی برای شما مناسب تر و مهم است. این ها فقط ایده هایی هستند که می توانند نتیجه موثری را به شما بدهند و به شما کمک می کنند درآمد ثابت داشته باشید.

چگونه کاربران را به استفاده از اپلیکیشن هتل ترغیب کنیم؟

  • ارائه تخفیف برای کاربرانی که اپلیکیشن را نصب و در آن ثبت نام می نمایند.
  • ارائه پاداش برای فعالیت های کاربران برای مثال دعوت ازدوستان برای نصب اپلیکیشن
  • طراحی اپلیکیشن جذاب همراه با تصاویر زیبا
  • تبلیغات اپلیکیشن هتل و معرفی آن به کاربران از طریق ایمیل، SMS، وبسایت هتل و شبکه های اجتماعی
  • برقراری ارتباطات احساسی با کاربران از طریق استفاده ازتصاویر پرسنل و معرفی آنها، ارائه ویدئو های زنده از فعالیت های آنها و...
  • استفاده از پوش نوتیفیکیشن ها برای اعلام اخبار هتل
  • ارائه خدمات و پشتیبانی سریع به کاربران

با رعایت این نکات ساده، شما می توانید انتظارات مشتریان خود را برآورده کنید و آنها را ترغیب کنید تا از اپلیکیشن شما در آینده استفاده نمایند.

بخش اول مقاله: آیا طراحی اپلیکیشن برای هتلها کاربردی است؟

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: