چگونه یک اپلیکیشن رژیم غذایی و تغذیه طراحی کنیم؟


چگونه یک اپلیکیشن رژیم غذایی و تغذیه طراحی کنیم؟

در زندگی مدرن امروزی داشتن یک سبک زندگی سالم هر روز محبوبیت بیشتری به دست می آورد و افرادی که آن را رعایت می کنند مورد ستایش هستند. بنابراین تعداد افرادی که رژیم غذایی خود را با دقت پیگیری می کنند (یا حداقل تلاش می کنند) روز به روز در حال رشد است. شما هم می توانید به این افراد کمک کنید و یک اپلیکیشن تغذیه ای با یک مجموعه گسترده ای از ویژگی ها و امکانات ایجاد کنید.

اگر از نکاتی که در این مقاله ارائه می شود پیروی کنید، اطلاعات کافی برای ساخت اپلیکیشن ردیاب غذای کامل و طراحی اپلیکیشن تغذیه بدست خواهید آورد و در مورد راه های موثر کسب درآمد از خدمات خود برای پرداخت هزینه های توسعه اپلیکیشن رژیم غذایی نیز آگاه خواهید شد. نگران نباشید، این یک فرصت مناسب کسب پول به طور است.

برای طراحی یک اپلیکیشن رژیم غذایی، باید از ابزارهای ردیابی مواد غذایی و رژیم غذایی برای به دست آوردن اطلاعات استفاده کنید، که بر اساس آن شما قادر خواهید بود همه آن چیزی که مشتری نیاز دارید را فراهم کنید.

سوال اول که ایجاد میشود این است که داده های کاربر را از کجا دریافت کنیم؟

بیایید آن را در جزئیات بحث کنیم.

  • Google Fit و HealthKit

در صورت نیاز به اطلاعات در مورد فعالیت کاربر، ساده ترین کار این است که به Google Fit (Android) و HealthKit (iOS) مراجعه کنید. این اپلیکیشن ها برای جمع آوری اطلاعات بهداشتی در یک پایگاه داده طراحی شده اند.

HealthKit ابزار پیش فرض سیستم عامل iOS است که با هدف جمع آوری اطلاعات مرتبط با سلامت است. HealthKit  بالاترین میزان امنیت داده ها را در سطح رمزنگاری بانکی تضمین می کند. و برای انتقال داده ها، این اپلیکیشن نیاز به دریافت رضایت کاربر دارد.

گوگل Fit برای سیستم عامل هایAndroid  طراحی شده است وتعداد زیادی از آنها وجود دارد که کار جمع آوری داده ها متمرکز بر فعالیت های تناسب اندام را انجام می دهد. حفاظت از این اطلاعات توسط قوانین حفظ حریم خصوصی گوگل تضمین شده است.

اگر می خواهید یک نرم افزار تلفن همراه برای رژیم غذایی و تغذیه ایجاد کنید، ایده استفاده از این سرویس های پیش فرض یکی از بهترین پیشنهادها است. به این ترتیب، می توانید تمام اطلاعاتی را که نیاز دارید بدون هیچ مشکلی، دریافت کنید. همچنین، شما قادر خواهید بود قابلیت اپلیکیشن خود را گسترش داده و به راحتی داده ها را با اپلیکیشن های مختلف مرتبط با سلامت تبادل کنید.

  • ساعت اپل، ساعت Android، دستبندهای تناسب اندام، و دیگران

اپلیکیشن های تمرینات ورزشی و اپلیکیشن های رژیم غذایی باید اطلاعات خود را با دستگاه های پوشیدنی خارجی نیز مبادله کنند. ما می توانیم تعداد زیادی از آنها را نام ببریم، مانند ساعت های هوشمند، مانیتور ضربان قلب، دستبندهای تناسب اندام و دیگر ابزارهایی که برای جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت های انسانی است.

اپلیکیشن های موبایل با ابزارهای فوق به یکی از این 2 روش زیر کار می کنند:

  1. داده های فعالیت جمع آوری شده در دستگاه به طور مستقیم در اپلیکیشن پردازش می شود.
  2. کاربران یک نسخه سازگار از اپلیکیشن ها را برای مدیریت فعالیت، رژیم غذایی و شرایط بهداشتی خود در دستگاه پوشیدنی خود آپلود می کنند و این ابزارها می تواند به تنهایی کار کند، اما با قابلیت های محدود. چنین گزینه ای برای ساعتهای هوشمند و برخی از انواع دستبند امکان پذیر است.

امکانات اپلیکیشن ردیابی سلامتی و یا اپلیکیشن رژیم غذایی

مردم از اپلیکیشن های تناسب اندام برای اهداف شخصی استفاده می کنند و شما مایل به کسب درآمد از آنها هستید. اما برای رسیدن به این هدف، شما باید برای مشتریان بالقوه خود چیزی بسیار مفید داشته باشید. بنابراین بیایید با هم برخی از امکانات مفید که در طراحی اپلیکیشن های تناسب اندام و طراحی اپلیکیشن رژیم غذایی باید در نظر گرفته شوند را بررسی کنیم:

حساب کاربری پیشرفته

فرض کنید کاربر اپلیکیشن رژیم غذایی، برنامه تغذیه خود را دریافت کرده و یک حساب کاربری ایجاد کرده است. به نظر می رسد سخت ترین مرحله است ... اما نه! در واقع فقط تازه شروع کار است. اکنون وظیفه شما این است که "کاربر" را جذب کنید تا متقاعد شود که اپلیکیشن شما را بیشتر باز کند. بنابراین، اول از همه، شما باید به او یک حساب کاربری پیشرفته ارائه دهید.

 

پروفایل کاربری کامل باید شامل تمام اطلاعات مربوط به وضعیت جسمی فرد باشد: جنسیت، سن، وزن، پارامترهای بدن، سطح فعالیت، وضعیت سلامتی (مثلا فشار) و غیره. چنین اطلاعاتی فرآیند استفاده از اپلیکیشن را برای کنترل رژیم بسیار کارآمدتر می نماید.

نمایش دینامیک تغییرات

کاربر از این که پیشرفت خود را در از دست دادن وزن، ساختن عضلات و غیره مشاهده کنند خوشحال خواهد شد.. با ذخیره داده های کاربر، شما بعدا می توانید آمارهای جالبی در مورد دستاوردهای او ارائه دهید.(پیشنهاد ما استفاده از یک اینفوگرافیک روشن و رنگارنگ است).

ورود اطلاعات مواد غذایی مصرفی

فردی که بخواهد بر تغذیه و رژیم غذایی خود نظارت داشته باشد باید بتواند رژیم غذایی خود را کنترل کند. به همین دلیل است که باید بتوانند آنچه را که در طول روز می خورند را بنویسند.

قبلا، مردم مجبور بودند از انواع کاغذ یادداشت استفاده کنند، اما اکنون، با اپلیکیشین رژیم غذایی، وضعیت ساده تر شده است. قابلیت ورود اطلاعات مواد غذایی مصرفی اجازه می دهد تا کاربران مواد تغذیه ایی خود را بدون مشکل یادداشت کنند.

ماشین حساب کالری

قابلیت ورود اطلاعات مواد غذایی مصرفی، اگر فرد مقدار کالری غذای خود را نداند کاربردی نخواهد بود. بنابراین، با استفاده از ماشین حساب کالری به راحتی کاربر می تواند ارزش انرژی محصولاتی که او قصد خرید یا خوردن آن را داشته باشد پیدا کند.

ردیابی فعالیت

هدف اصلی اپلیکیشین تغذیه ما کنترل رژیم غذایی است، اما نباید فعالیت را فراموش کرد. کاربران نه تنها از دانستن میزان کالری دریافتی خود خوشحال خواهند شد بلکه دوست دارند در مورد میزان انرژی مصرفی نیز اطلاعات بدست آورند. این قابلیت کمک خواهد کرد که شخص رژیم غذایی کارآمد تر داشته باشد و این به این معنی است که او به خدمات شما بیشتر وفادار خواهد بود.

اتصال به دستگاه های پوشیدنی

همانطور که قبلا گفتیم، برای اجرای قابلیت قبلی، شما باید اطلاعات مربوط به فعالیت بدنی کاربر را دریافت کنید. و شما می توانید اطلاعات مورد نیاز را با استفاده از دستگاه های پوشیدنی مختلف بدست آورید. در نتیجه، اپلیکیشین های کاربردی رژیم غذایی باید آزادانه به تمام انواع ابزارها متصل شوند.

ارائه توصیه های مفید و رژیم های غذایی متنوع

وظیفه شما این است که یک اپلیکیشین رژیم غذایی بسازید، مشتریان زیادی را جذب کنید و آنها را به کاربران وفادار تبدیل کنید. بنابراین، شما فقط با داشتن امکاناتی مانند ردیاب فعالیت، ثبت غذا و کالری دریافتی نمی توانید موفق شوید. شما باید دوست کاربر خود باشید - فردی که مشاوره خوب می دهد و قابل اطمینان است. به طور خلاصه، شما باید دستیار وفاداری برای رسیدن به یک شیوه زندگی سالم باشید.

لیست خرید

یکی دیگر از گزینه های خوب برای کمک به کاربر، تهیه برنامه غذایی و لیست خرید است. اگر کاربر در تلاش برای از دست دادن وزن است و می خواهد زندگی سالم داشته باشد، به فرد بگویید چه محصولاتی را باید خریداری کند.

پوش نوتیفیکیشن ها

به کاربر خود نشان دهید که نگران سلامتی و پیگیر پیشرفت او هستید. مثلا از طریق پوش نوتیفیکیشنها به او یاد آوری کنید که امروز کالری بیش از حد مصرف کرده است (یا چیز دیگری از این نوع).

بی ادب نباشید، اما استفاده از کمی طنز مفید خواهد بود.

شبکه های اجتماعی

کاربر باید بتواند دستاوردهای خود را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. این کار انگیزه زیادی در شخص ایجاد می کند زیرا اکثر مردم تمایل دارند بهتر دیده شوند و انگیزه منجر به موفقیت می شود و باعث می شود شخص از اپلیکیشین رژیم غذایی شما بیشتر و فعالانه تر استفاده کند.

سرگرمی ها

یکی دیگر از عوامل مهم، gamification یا ایجاد سرگرمی است. بطور مثال روند از دست دادن وزن را با عناصر بازی نمایش دهید. به کاربران این فرصت را بدهید تا برای خود اهداف تعیین کنند، با دوستان خود رقابت کنند و از انیمیشن های جالب استفاده کنند.

 

ایده های دیگر برای اضافه کردن خلاقیت و سرگرمی در طراحی اپلیکیشن های رژیم غذایی Android و iOS عبارتند از:

* افزایش رتبه کاربر پس از ایجاد یک رکورد جدید؛

* هدایای مجازی یا واقعی برای دستیابی به هدف؛

* عناصر کسب درآمد، مانند تعیین جوایز از طرف حامیان پروژه (تبلیغ کنندگان).

 

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: