مزایای طراحی سایت برای مدرسه ها و ویژگی های وب سایت خوب برای مدارس چیست؟


مزایای طراحی سایت برای مدرسه ها و ویژگی های وب سایت خوب برای مدارس چیست؟

وب سایت مدرسه محل مجازی است که اعضای جامعه مدرسه در آن یکدیگر را ملاقات می کنند. امروزه تقریبا در هر مدرسه یا دانشگاهی یک وبسایتی دارد که مدرسان مدرسه اطلاعات مهم در مورد مدرسه و فعالیت های آن را ارسال می کنند.
اگر قصد دارید وب سایت مدرسه خود را ایجاد کنید، مطمئن شوید که یک وب سایت مؤثر و کارامد ایجاد نمایید تا از مزایای زیر لذت ببرید:
1- صرفه جویی در هزینه و زمان
اگر مدرسه شما دارای وب سایت موثر خود باشد، شما یک بروشور آنلاین فوری خواهید داشت. مدیران مدرسه برای تبلیغ مدرسه نباید نگران تبلیغات چاپی یا تلویزیونی باشند. و نیازی به چاپ مواد و اطلاعیه ها برای والدین و سایر اعضای جامعه مدرسه نیست. این موجب صرفه جویی در پول، زمان و کاغذ می شود.
2- همیشه در دسترس باشید
از طریق یک وب سایت مدرسه موثر، والدین، فارغ التحصیلان و سایر بازدیدکنندگان می توانند اطلاعات برجسته ای در مورد مدرسه از هر کجا، هر زمان و حتی فراتر از ساعت اداری به اینترنت دسترسی پیدا کنند.
3- انگیزه برای دانش آموزان را فراهم کنید
انتشار  موفقیت ها و دستاوردهای دانش آموزان در وب سایت، راه عالی برای ستایش آنها و کارهای آنها است.
4- والدین را به خوبی آگاه نگه دارید
همه چیزهایی که والدین در خصوص مدرسه، فعالیت های آن و اخبار مدرسه و ...  باید بدانند در وبسایت مدرسه در اختیار آنها قرار میگیرد.
5- ادامه یادگیری
یک وبسایت موثر مدرسه می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی استفاده شود که فراتر از کلاس درس است. معلمان می توانند لینک های مفید و سایر موارد آموزشی را در سایت مدرسه منتشر کنند. معلمان همچنین می توانند انجمن هایی ایجاد نمایند تا در مورد موضوعات درسی  با دانش آموزان بحث و تبادل نظر نمایند.
6- مهارت های ارتباطی / نوشتن را توسعه می دهد
محتوای نوشته شده توسط دانش آموزان مهارت های نوشتن دانش آموزان را ارتقاء می کند و تعامل در وب سایت مهارت های ارتباطی آنها را توسعه می دهد.
7- ارائه پشتیبانی آموزشی
دانش آموزان می توانند درس های آموزشی را از طریق پادکست و سایر مطالب مفید دریافت کنند.
8- تسهیل ثبت نام
وب سایت مدرسه می تواند برای ثبت نام دانش آموزان استفاده شود. 
9- ارائه بازخورد فوری
روحیه معلمان، دانشجویان و مدرسان مدرسه می تواند از طریق بازخورد فوری / نظرات بازدیدکنندگان مطرح شود.
10- خدمت به عنوان یک پایگاه داده
یک وب سایت موثر همچنین می تواند به عنوان پایگاه داده برای ذخیره سازی فایل های پشتیبان مدرسه، معلمان و دانش آموزان استفاده شود.
وب سایت مدرسه برای ایجاد یک تصویر خوب از مدرسه بسیار مهم است. بنابراین، وب سایت مدرسه تصویر کلی و شهرت مدرسه شما را تحت تاثیر قرار می دهد که می تواند منجر به افزایش مقبولیت آن شود. داشتن یک وب سایت مدرسه خوب نیز برای ارائه یک تجربه کاربری مناسب برای کاربران معمولی آن، از جمله معلمان، دانش آموزان و والدین، بسیار مهم است.


در اینجا برخی از مهمترین ویژگی های وب سایت مدرسه خوب را بیان میکنیم:

طراحی گرافیکی سایت مدرسه

طراحی گرافیک و قالب وب سایت اولین چیزی است که کاربران هنگام بازدید از وب سایت متوجه می شوند. این شامل طرح ها، رنگ ها، تصاویر و فونت هایی است که شما برای ساخت وب سایت استفاده می کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام این عوامل در هنگام ساخت وب سایت در نظر گرفته می شود، زیرا آنها به ایجاد یک تصور کلی از مدرسه کمک می کنند.

کیفیت محتوا وب سایت مدرسه

انتظار می رود یک وب سایت مدرسه خوب شامل طیف وسیعی از محتوای با کیفیت باشد. به یاد داشته باشید  که اطلاعات اساسی مانند جزئیات تماس، سابقه مدرسه، اطلاعات برنامه درسی، اخبار، تقویم و رویدادها و سایر اطلاعات مدرسه را اضافه کنید.

ناوبری وب سایت

طراحی وب سایت و محتوای خوب بسیار مهم است. اگر بازدیدکنندگان به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا نکنند، آنها نا امید خواهند شد و به طور کلی تاثیر بدی روی کاربر خواهد داشت.
این موضوع مخصوصا در هنگام صحبت کردن با والدین در مورد مدارس برای فرزندانشان اهمیت دارد، زیرا اگر آنها در گشت و گذار و جست وجو در وب سایت مشکل داشته باشند، ممکن است وب سایت را ترک کنند و مدرسه دیگری را جستجو کنند.

انتقال پیام درست

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما پیام های مناسب را به بازدید کنندگان خود ارسال می کند و در واقع ارزش های مدرسه را نشان می دهد و نقاط قوت مدرسه شما را ارتقا می دهد. وب سایت شما برای ایجاد بهترین تصویر مدرسه شما بسیار مهم است.

طراحی نسخه موبایل وب سایت

این یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم است که نباید نادیده گرفته شود. اکثر کاربران، از جمله معلمان، والدین و دانش آموزان از وب سایت مدرسه در دستگاه های تلفن همراه خود بازدید می کنند. بنابراین، مهم است که مطمئن شوید که وب سایت در همه دستگاه ها به خوبی دیده می شود.

جذابیت وب سایت 

در نهایت، آن را جذاب کنید!
داشتن یک وب سایت مدرسه بسیار مهم است، اما ساختن یک وب سایتی خوب است که تصویر خوبی از مدرسه شما ایجاد می کند و منجر به تجربه کاربر مثبت می شود.

 


 

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: