ارتقاء رتبه اپلیکیشن در اپ استور (ASO) - بخش دوم


ارتقاء رتبه اپلیکیشن در اپ استور (ASO) - بخش دوم

در مقاله  قبلی، ما اولین گام هایی که پس از انتشار یک اپلیکیشن به منظور جذب کاربران بیشتر ودانلود اپلیکیشن شما باید انجام شود را با جزئیات بررسی کردیم.

بیایید باهم مروری داشته باشیم:

  1. اولین کاربران را با استفاده ازسایت های نظردهی و ترافیک پولی جذب می کنیم.
  2. کلیدواژه هایی را که برای جستجو اپلیکیشن استفاده می شود را تنظیم می کنیم و رقبا را آنالیز می کنیم.
  3. یک هسته معنایی ایجاد می کنیم.
  4. رفتار کاربران  اولیه را بررسی می کنیم تا مشکلات احتمالی را بیابیم.

در این مقاله مراحل بعدی را ادامه می دهیم:

  1. یاد بگیریم که چگونه کاربران خود را حفظ کرده و معیارهای اپلیکیشن را تجزیه و تحلیل کنیم.
  2. در مورد تست A / B بیشتر بدانیم و اثربخشی آن و نحوه بهبود نتایج آن را بررسی کنیم.
  3. چگونه به گسترش بازار اپلیکیشن کمک کنیم.

مرحله 5. نگهداری کاربر

عبارت AARRR (Acquisition  یا خرید، Activation  یا فعال سازی، Retention  یا نگهداری، Referral  یا ارجاع و Revenue  یا درآمد) یک قیف خرید جایگزین برای مدل های آزادانه کسب درآمد

و محصولات (Software As A Service) SaaS است.

ارتقاء رتبه اپلیکیشن در <b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/12/دانلود-اپلکیشن‌های-اندرویدی-و-iOS-رکورد-زد-'>اپ استور</a></b>

نگهداری مشتری به اندازه درآمد مهم است و با رشد مشتریان فعال، حفظ آنها به عنوان شاخص کلیدی می شود. به این معنی که یک کاربر به عقب بازگردد و از محصول دوباره استفاده کند.

چگونگی محاسبه نرخ نگهداری مشتری

نرخ نگهداری مشتری = ((تعداد کاربران در پایان دوره - تعداد کاربران جدید در طول دوره) / تعداد مشتریان در آغاز دوره زمانی) x 100.

همچنین تجزیه و تحلیل موارد زیر نیز مهم است:

تعداد کاربران بازگشته به اپلیکیشن در روز بعد (R1)

تعداد کاربران بازگشته به اپلیکیشن در روز هفتم (R7)

تعداد کاربران بازگشته به اپلیکیشن در روز 30 ام

فرکانس استفاده از برنامه در طول روز، طول هر بازدید، زمان بین بازدید اول و دوم

اگر محصول شما نیازهای کاربر را برآورده کند، کاربران دوباره می آیند. هر آنها ارتباط بیشتری برقرار نمایند یا تبلیغات درون اپلیکیشن را ببینند، سود شما بیشتر میشود.

اگر اپلیکیشن واقعا توجه مشتریرا به خود جلب کند، آنها آن را به دوستان و خانواده های خود، کاربران بالقوه جدید توصیه خواهند کرد. هر چقدر نرخ نگهداری بالاتر باشد، رتبه بندی اپلیکیشن شما بالاتر خواهد بود.

مرحله 6. تست های دوگانه

علاوه بر نرخ نگهداری، معیارهای دیگری نیز وجود دارند که مهم است، مانند خرید، فعال شدن، ارجاع و درآمدزایی. پیشرفت آنها به شما کمک می کند تا ببینید آیا آنها موثر هستند یا خیر. ساده ترین راه این است که مقدار فعلی را با آخرین مقدار مقایسه کنید. به عنوان مثال، استفاده از یک صفحه شروع و یا یک آیکون. ممکن است یک صفحه جدید اثر بیشتری داشته باشد و از این رو کاربران بیشتری را ترغیب به استفاده از اپلیکیشن کند (این مرحله فعال شدن کاربر است).

چگونه تست کنیم؟

  1. امکانات جدید برای برخی از کاربران. تقسیم کردن کاربران به گروه ها و در اختیار گذاشتن یک ویژگی خاص. سپس بر به روز رسانی های جدید نظارت داشته باشید و با گروه دیگر مقایسه کنید. به عنوان مثال، رویکردهای مختلفی را برای پوش نوتیفیکیشن ها اعمال کنید تا متوجه شوید که چه زمانی کاربران بیشتر روی آنها کلیک می کنند و باز می کنند.
  2. آزمایش در Google Play  کنسول Google Play به شما اجازه می دهد تا مجموعه ای از گزینه های آیکون ها، عکس ها، تصاویر را پوشش داده و آن ها را به چندین گروه کاربری نشان دهید. این به خصوص در صورتی است که یک اپلیکیشن در بیش از یک کشور کار می کند موثر است و به این ترتیب هر کدام از بخش ها و گرو هها ویژگی های خاص، رنگ ها، طراحی متفاوت دارند.
  3. آزمایش دراپ استور  آزمایش پیشرفته در فواصل یکسان و تحت شرایط مشابه؛ به عنوان مثال، 1 یا 2 هفته برای یک گرافیک خاص، سپس از هفته آینده یکی دیگر. این تست ها  برای رسیدن به نرخ تبدیل با فاصله اطمینان کمک میکند.
  4. ایمیل و پوش نوتیفیکیشن ها عناوین و متن ها را تغییر دهید و نتایج را مقایسه نمایید. تعداد باز کردن، کلیک، دیده شدن را بررسی نمایید. انتخاب کلمات مناسب می تواند منجر به افزایش نگهداری شود.

مرحله 7: ترافیک پولی در مقایسه با ترافیک ارگانیک

چگونه ترافیک ارگانیک اپلیکیشن را افزایش دهیم

  1. جغرافیای گسترده ساده ترین راه این است که زبان های بیشتری را در اپلیکیشن پوشش کنید. افزودن زبانهای بیشتر، شانس پیش افتادن از رقبائی که هنوز این کار را انجام نداده اند را بیشتر میکند.
  2. هسته معناشناختی اگر ویژگی های اصلی شما در حال حاضر به شما کمک کرد تا مکان خود را در بازار پیدا کنید، می توانید محصول خود را با انتشار امکانات اضافی جدید برای رسیدن به مخاطب هدف مورد نظر گسترش دهید.
  3. مطالب مرتبط. سعی کنید برخی از امکانات و ویژگی های جدید را در یک اپلیکیشن جداگانه و جدید ارائه دهید. به این ترتیب مخاطب را به محصول اصلی نزدیکتر خواهید کرد و آنها را از طریق اپلیکیشن جدید به محصول اصلی بکشید.
  4. انتشار اپ جدید. اگر شما با موفقیت یک محصول را راه اندازی کردید، می توانید یکی دیگر، کمی اصلاح شده را منتشر کنید. به این ترتیب شما می توانید به رتبه بندی بالا در اپلیکیشن ها برسید و ترافیک رقبا خود کاهش دهید. به عنوان مثال، یک تیم میتواند چند اپلیکیشن را به صورت پازلی در موضوعات مختلف منتشر کند. بطور مثال اپلیکیشن مترجم در کنار اپلیکیشن راهنمای شهر.

چگونه محصول خود را رشد دهیم

* متون کمتر استفاده کرده و مطالب گرافیکی را بیشتر نمایید. این کار باعث می شود که ترجمه به زبان های دیگر آسان تر شود.

* ایجاد یک محصول انعطاف پذیر بدون تمرکز بر موارد مشترک برای یک مکان خاص؛ برای مثال، تغذیه با شیر مادر موضوعی است که جهانی است و به بسیاری از کشورها مرتبط است.

* تمرکز بر فروش از رشد جلوگیری می کند. در اولین مراحل ارتقاء اپلیکیشن فکر درآمدزایی  وفروش نداشته باشید.

* ارائه خدمات پشتیبانی. ارائه پشتیبانی به ایجاد یک فرایند ارتباط خوب در زبان های مختلف کمک می کند. اگر هنوز هم نیاز دارید با تماس تلفنی کار کنید، این کار را به یک شرکت برون سپاری منتقل کنید و توضیحات لازم را به آنها بدهید - اما موارد غیر معمول و دشوار برای ارتباط را به فرم نوشتاری انجام دهید.

* از ابزارهایی مثل Facebook، Instagram، Adwords، App Store و Google Play استفاده کنید، که در اکثر کشورها موجود است. گرفتن کاربران کافی از هر نوع منبع ترافیکی، توانایی یک محصول جدید را در بازارهای موجود نشان می دهد.

ما اعتقاد داریم که میتوان یک اپلیکیشن بسیار موفق را با استفاده از راههای ارزان و در دسترس عرضه کرد. اگر نیاز به مشاوره دارید از ما بپرسید.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: