چالش برانگیزترین مرحله در عرضه اپلیکیشن های موبایل به مارکت، انتخاب مدل کسب و کاری است که هم مورد پذیرش کاربران قرار گیرد و هم درآمدی را عاید سازنده اپلیکیشن کند.
اپلیکیشن های رایگان اثربخش ترین روش جذب کاربران میباشند، اما پس از نصب اپلیکیشن توسط کاربران، مرحله دشوار آغاز میشود و باید آنها را متقاعد کنید که برای دریافت قابلیت های پریمیوم هزینه پرداخت کنند. اما اگر از همان ابتدا که اپلیکیشن را دانلود کردند از آنها مبلغی دریافت کنید، چه وضعیتی پیش خواهد آمد؟
برخی از توسعه دهندگان بر این باورند که اگر اپلیکیشن کاربردی و ارزشمندی داشته باشید، استفاده از مدل پولی بهترین گزینه خواهد بود، عده ای نیز علاوه بر مبلغ اولیه، در ازای امکانات دیگر هزینه های درون برنامه ای دریافت میکنند. اما این کار چگونه امکان پذیر است؟ چطور میتوان مشتریان را متقاعد کرد که پیش از امتحان کردن اپلیکیشن آن را خریداری کنند؟
در این مطلب پاسخ این سوالات داده شده و با روش هایی برای تبلیغ اپلیکیشن های پولی آشنا خواهید شد، با ما همراه باشید.
10 روش تبلیغاتی برای اپلیکیشن های پولی
این مراحل گام به گام از همان لحظه اولیه عرضه اپلیکیشن در مارکت آغاز میشوند و باید با انتخاب استراتژی مناسب و اطمینان به محصولی که ساخته اید، کار را آغاز کنید.
1- بتاتسترهایی (Beta testers) برای اپلیکیشن خود پیدا کنید
پیش از اینکه اپلیکیشن را برای مخاطبین عمومی منتشر کنید، باید از این بابت مطمئن شوید که اپلیکیشن شما مورد پسند کاربران واقع شده است. نسخه بتا از اپلیکیشن دقیقا همان چیزی است که در این مرحله به آن نیاز دارید. نسخه بتا اپلیکیشن مخصوص منتقدین و رفع اشکال توسط سایر برنامه نویسان میباشد تا با بررسی همه بخش، گزارش کاملی از روند عملکرد اپلیکیشن، نقاط ضعف و قوت و بخش های آن تهیه کنند.
2- به ASO یا بهینه سازی صفحه اپلیکیشن در اپ استورهای موبوطه توجه کنید
تمامی اپ استورهای آی او اس و اندرویدی صفحه ای را به نمایش توضیحات و امکانات هریک از اپلیکیشن ها اختصاص میدهند و ساخت صفحه ای متمایز و جذاب امر ضروری در عرضه اپلیکیشن به شمار میرود. بدون تحت تاثیر قرار دادن کاربران در مارکت اپلیکیشن، هیچ تکنیک بازاریابی دیگری چندان نتیجه بخش نخواهد بود.
تست A/B روش بسیار نتیجه بخش و خوبی است که به شما کمک میکند متوجه شوید آیا تغییرات و ویژگی هایی که در صفحه اعمال کردید با انتظارات کاربران همخوانی دارند یا خیر.
شبکه های اجتماعی در برقراری ارتباط با کاربران بالقوه بسیار حیاتی اند. بدون استفاده از این شبکه ها، دستیابی به مخاطبین هدف تقریبا غیرممکن میشود. باید پیش از انتشار هرگونه مطلبی در این کانال ها مطمئن شوید که با خواسته ها و ترجیحات کاربران آشنایی دارید و از محتوایی استفاده کنید که بیشترین تعداد کاربران را جذب کند که از اپلیکیشن شما بهره خواهند برد.
4- استفاده از تبلیغات پولی
تبلیغات پولی گزینه بسیار خوبی برای بیشتر دیده شدن اپلیکیشن در بین کاربران میباشد و قابلیت های تبلیغاتی زیر محبوب ترین و پرکاربردترین گزینه ها هستند:
تبلیغات فیسبوک – به دلیل امکانات مربوط به هدف گذاری، گزینه خوبی محسوب میشود.
توییت های Promoted – در صورتی که طرفداران شما در توییتر فعالیت دارند از این امکان استفاده کنید.
App Store Search Ads – این موضوع ثابت شده که بیش از 60 درصد دانلودها از جستجوهای صورت گرفته در اپ استور ناشی میشوند و این امکان تبلیغاتی برای اپل و گوگل در دسترس میباشد.
پلتفرم تبلیغاتی CPI (هزینه در ازای کلیک) – کلیک بر روی لینک به تنهایی کافی نیست و باید مطمئن شوید که افراد اپلیکیشن را بر روی گوشی شان نصب کرده اند.
کمپین های Universal App گوگل – یک ابزار کاربردی که بر اساس تکنولوژی یادگیری ماشینی کار میکند.
شبکه های تبلیغاتی متقابل – این روش تبلیغاتی بهترین گزینه برای بازی هاست، بدین ترتیب که شما از یک اپلیکیشن برای تبلیغ سایر اپلیکیشن ها استفاده میکنید.
5- بهره گیری از بک لینک سازی
بک لینک در افزایش محبوبیت شما بین کاربران کاربردی خواهد بود، به طوری که کاربران متعددی صفحه اپ استور و صفحه فرود شما را بازدید میکنند. در صورتی که صفحه اپ استور خود را بهبود دهید و بر روی آن کار کنید، رنک شما بهتر شده و این تکنیک نتیجه بخش تر خواهد بود. محتوای کاربردی و مفیدی را در وب سایت ها، انجمن های گفتگو و وبلاگ های مرتبط قرار دهید.
6- استفاده از مدل رایگان و فریمیوم برای یک بازه زمانی محدود
برای اینکه در رده بهترین اپلیکیشن ها در دسته بندی خود قرار گیرید و افراد را متقاعد به نصب اپلیکیشن کنید، باید تعداد دانلود اپلیکیشن شما بالا باشد. اما وقتی افراد در پرداخت هزینه پیش از استفاده از اپلیکیشن مردد باشند چه پیش می آید؟ راه حل این مشکل استفاده از مدل رایگان یا رایگان به همراه پرداخت درون برنامه ای است. پیش از شروع این نوع تبلیغات بودجه خود را برآورد کرده و این موضوع را به صورت روشن و واضح به کاربران اعلام کنید.
7- شبکه ای برای روابط عمومی تشکیل دهید
تمامی موارد گفته شده در صورتی نتیجه بخش خواهند بود که یک ارتباط قوی با افراد بانفوذ و مهم در این حوزه داشته باشید. در رویدادها شرکت کنید، چرا که فرصت بسیار خوبی برای برقراری ارتباط و صحبت درباره اپلیکیشن ها میباشند، به یاد داشته باشید که توسعه دهندگان بهترین تبلیغ کنندگان محصولات خود هستند.
8- یک صفحه فرود جذاب درست کنید
علاوه بر صفحه اپ استور، وبسایت نیز بازدیدکنندگان را جذب کرده و به آنها کمک میکند تا جزئیات زیادی درباره اپلیکیشن شما پیدا کنند. این روزها ساخت صفحه فرود برای اپلیکیشن در وبسایت به یک الزام تبدیل شده است. بدین ترتیب کاربرانی که به برند شما علاقه مندند، پیش از کلیک بر روی لینک اپ استور با موارد متقاعدکننده ای آشنا میشوند. عناصر بصری نیز اهمیت ویژه ای دارند و باید یک داستان درباره اپلیکیشن خود بسازید.
9- تبلیغات دهان به دهان را تشویق کنید
در دنیای دیجیتال امروزی روش های متعددی برای ترغیب کاربران به صحبت درباره اپلیکیشن وجود دارد. افراد بانفوذ میتوانند محصول شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند، اما برای دریافت نتیجه بهتر باید در انتخاب آنها دقت کنید. روش دیگر استفاده از بازاریابی گوریلی است که قابل استفاده در دسته بندی های بسیاری میباشد.
10- استفاده از رفرال ها
تمامی تکنیک های شرح داده شده، کاربران وفاداری را برایتان جذب میکنند که آنها نیز سایر کاربران جدید را دعوت به همراهی و بهره گیری از این تجربه خواهند کرد. اما تلاش شما در حصول نتیجه اهمیت زیادی دارد و باید از افراد برای اشتراک گذاری اپلیکیشن تشکر کنید.
جمع بندی
در این مطلب با چندین روش برای تبلیغ اپلیکیشن پریمیموم آشنا شدید. اگر اپلیکیشن کاربردی و خوبی ساخته اید، نباید از درخواست پول در قبال اپلیکیشن خود ترسی داشته باشید. هوشمندانه اقدام کرده و به هدفی که تعیین کرده بودید برسید.