10 نکته ضروری در طراحی وب سایت پزشکی


10 نکته ضروری در طراحی وب سایت پزشکی

طراحی وب سایت پزشکی فرصت مناسبی برای ایجاد یک تصویر حرفه ای از پزشک در یک بیمار میباشد. همچنین به عنوان یک پورتال برای بیماران فعلی شما به منظور دسترسی به اطلاعات پزشکی مهم کارایی بالایی دارد. به طور کلی، هدف نهایی بسیاری از وب سایت ها این است که کاربر بر روی یک دکمه کلیک کند، چیزی بخرند، یا اقدام خاصی انجام دهد. وب سایت های پزشکی باید با همان فلسفه طراحی شوند.

من می خواهم شما یک گام به عقب بردارید و یک وب سایت پزشکی را از دیدگاه بیمار مشاهده کنید. در مورد آخرین بار نیاز به رفتن به پزشک داشتید فکر کنید. پس از پیدا کردن نام دکتر موردنظر، اولین چیزی که شما انجام دادید چیست؟ اکثراً می گویند که نام پزشک را در وب جستجو کردیم و سایتشان را بررسی کردیم. هنگامی که وب سایت پزشک خود را باز کردید، احتمالا به بیوگرافی، عکس ها، خدمات ارائه شده و سایر اطلاعات نگاه می کنید. این تازه ابتدای کار است. تجربه بیمار در وب سایت شما فراتر از کلیک کردن بر روی یک یا دو صفحه می باشد.

بدون نیاز به توضیح بیشتر، در اینجا 11 ویژگی ضروری که در طراحی وب سایت پزشکی باید در نظر گرفته شودرا بررسی مینماییم.

  1. رزرو آنلاین نوبت دکتر و نوبت دهی اینترنتی

برای موفقیت در جهان تکنولوژیکی امروز، شما باید مراقبت و راحتی را در سطح بالا قرار دهید. مطمئن باشید که بیماران به دنبال یک وب سایت سازگار با موبایل برای یافتن یک راه آسان و راحت برای تعیین قرار ملاقات و یا رزرو نوبت دکتر هستند. نوبت دهی اینترنتی و آنلاین دکتر یکی از ساده ترین روش های برای درمانگاه ها و پزشکان به منظور جذب بیماران جدید میباشد. این تکنولوژی به بیماران اجازه می دهد زمان هایی که یک پزشک در دسترس است را پیدا کنند و رزرو آنلاین نوبت را از سایت پزشک مستقیما انجام دهند. یکی دیگر از مزایای مهم نوبت دهی آنلاین این است که کارکنان شما وقت خود را برای نوبت دهی حضوری یا تلفنی صرف نمی کنند و میتوانند به انجام وظایف دیگر در محل کار خود برسند!

 

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/2025/مزایای-طراحی-سایت-برای-مدرسه-ها-و-ویژگی-های-وب-سایت-خوب-برای-مدارس-چیست؟'>طراحی سایت</a></b> پزشکی

 

  1. اطلاعات تماس و اطلاعات محل سکونت

اطلاعات تماس و آدرس مطب شما مهم است زیرا بسیاری از بیماران جدید و فعلی اطلاعات شما را در سایت شما پیدا خواهند کرد. قابل رویت بودن این اطلاعات در تمام بخش های وب سایت حیاتی و مهم میباشد. تعداد زیادی از وب سایت های پزشکی وجود دارد که اطلاعات تماس و آدرس پزشک مربوطه نادرست، غیرقابل دسترسی بوده و یا از لحاظ طراحی سایت در مکان نامناسبی قرار داده شده است.

هدف شما این است که این اطلاعات را برای هر کسی که به وب سایت شما می رسد، قابل دسترس باشد. این اطلاعات را در یک صفحه "تماس" قرار ندهید؛ آن را در صفحه اصلی و هر صفحه دیگری که بازدیدکنندگان شما می بینند، قابل مشاهده نمایید.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/2025/مزایای-طراحی-سایت-برای-مدرسه-ها-و-ویژگی-های-وب-سایت-خوب-برای-مدارس-چیست؟'>طراحی سایت</a></b> پزشکی

  1. خدمات و تخصص

یکی از بخش های مهم که باید در طراحی سایت پزشکی در نظر گرفته شود، معرفی انواع خدمات پزشکی و تخصصی قابل ارائه میباشد. بیماران شما می خواهند ببینید که شما اعتبار و تجربه لازم و کافی به عنوان یک متخصص را دارید یا نه. خدمات و تخصصی های خود را به شیوه ای واضح و مختصر بیان کنید. در طراحی سایت پزشکان میتوان به مخاطب یک تیزر از یک موضوع مشخصی نمایش داد تا بیمار بیشتر در مورد موضوع مورد جست وجوی خود اطلاعات بدست بیاورد. شما همچنین می توانید هر تخصص را به یک صفحه داخلی با اطلاعات اضافی پیوند دهید.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/2025/مزایای-طراحی-سایت-برای-مدرسه-ها-و-ویژگی-های-وب-سایت-خوب-برای-مدارس-چیست؟'>طراحی سایت</a></b> پزشکی

  1. تجزیه و تحلیل آمار وب سایت با گوگل آنالیتیکز

شما ممکن است تعجب کنید که چگونه Google Analytics می تواند به وب سایت پزشکان کمک کند. تجزیه و تحلیل گوگل در پس زمینه طراحی سایت پزشکی کار می کند تا در مورد جمعیت شناسایی افرادی که در جستجوی شما در وب هستند اطلاعات مفیدی بدست بیاورید . شما می توانید متوجه شوید که چه مدت افراد در سایت باقی می مانند، کدام صفحات محبوب تر هستند، اطلاعات مکان جغرافیایی، نحوه دسترسی مردم به سایت شما (یعنی از طریق جستجوی مستقیم در گوگل، رسانه های اجتماعی و غیره) و میزان جست و جو را بررسی کنید. میزان خروج از سایت (bounce rate) به ویژه یسیار مهم است، زیرا این آمار بازدیدکنندگانی را اعلام مینماید که وارد وب سایت شما شده و پس از مشاهده تنها یک صفحه، خارج میشوند. تجزیه و تحلیل این اطلاعات به شما کمک میکند که نیازها و خواسته های جامعه هدف خود را درک نمایید و بتوانید راهکارهای مناسب برای آنها ارائه دهید.

 

  1. راهنمای بیمار و اطلاعات تکمیلی

اطلاعات تکمیلی در خصوص مطب و نحوه کار پزشک یکی دیگر از جنبه های مهم وب سایت پزشکی شما است که میبایست در طراحی سایت پزشکی در نظر گرفته شود. این بخش می تواند شامل فرم های پزشکی برای تشکیل پرونده جهت دانلود قبل از ملاقات پزشک، بیمه های درمانی قابل پذیرش، راههای پرداخت حق ویزیت، و دستورالعمل های کلی برای بیماران جدید باشد.

شما همچنین می توانید از این بخش وب سایت خود برای ارائه لینک ها به بسیاری از خدمات درمانی استفاده کنید. به عنوان مثال، یک متخصص اپتومیست یا چشم پزشک میتوانید اطلاعاتی درباره آب مروارید، عفونت، دیابت و فشار خون بالا ارائه کنید. این صفحات برای بیمار شما مفید است و همچنین میتوانید خودتان را به عنوان متخصص در زمینه های مطرح شده معرفی نمایید.

  1. رسانه های اجتماعی

آیا می دانستید که شبکه های رسانه های اجتماعی بیشترین منابع استفاده کننده اینترنت در حال حاضر هستند؟ فیس بوک، Instagram، توییتر، Pinterest، LinkedIn و دیگر سایت های رسانه های اجتماعی، تنها چند مورد از سایتهای در حال رشد هستند. سیستم های رسانه های اجتماعی فرصتی عالی برای یافتن بیماران جدید و مشارکت با آن ها را فراهم می کنند که باید در طراحی سایت پزشکی حتما گنجانده شود. بسیاری از وب سایت های پزشکی از رسانه های اجتماعی به عنوان یک پلت فرم ساده برای برقراری ارتباط با بیماران خود استفاده می کنند.

بیماران که به صورت منظم ویزیت میشوند، از اپلیکیشن های شبکه اجتماعی و سایت شما به طور مرتب استفاده می کنند. رسانه های اجتماعی همچنین یک روش ارزان قیمت تبلیغاتی هدفمند را ارائه می دهند. تبلیغات فیس بوک تنها یک مثال است. تبلیغات فیس بوک به شما اجازه می دهد تبلیغات خود را به سنین خاصی، جنسیت ها، مکان ها و منافع هدایت کنید تا اطمینان حاصل شود که مخاطبان مورد نظر شما را می گیرید.

  1. معرفی دکتر و کارکنان مطب

وقتی یک بیمار به وب سایت پزشک خود می رود، به صفحه بیوگرافی دکتر هم سر می زند. صفحه "درباره ما" باید موارد زیر را شامل شود: اطلاعات در مورد آموزشهای طی شده پزشک، خدمات یا تخصص پزشک، دستاوردهای حرفه ای و در آخر علایق شخصی پزشک. مولفه آخر به ویژه بسیار مهم است، زیرا به کاربر اجازه می دهد تا در سطح احساسی با پزشک ارتباط برقرار نماید. در طراحی سایت پزشکان اطمینان حاصل کنید که عکس حرفه ای از دکتر را نیز با یک لبخند دلپذیر در چهره وی داشته باشید!

برخی از وب سایت های پزشکی نیز تمایل دارند تا کارکنان سخت کوش خود را برجسته نمایند. این به طور کلی یک ایده عالی است، زیرا کارکنان را علاقه مند میسازدو احتمالا انگیزه آنها را بالا میبرد.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/2025/مزایای-طراحی-سایت-برای-مدرسه-ها-و-ویژگی-های-وب-سایت-خوب-برای-مدارس-چیست؟'>طراحی سایت</a></b> پزشکی

  1. انتظارات بیمار و پرسش های متداول

پرسش های متداول و انتظارات بیمار به ویژه برای بیماران جدید مفید است. مردم تمایل دارند از ناشناخته ها بترسند. یک گزارش دقیق از آنچه بیماران در طول اولین بازدید خود از مطب میتوانند انتظار داشته باشند شامل مدت زمان انتظار در مدت، مدت زمان ویزیت دکتر، تجهیزاتی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند را ارائه دهید. طراحی سوالات متدوال بیمارن از جمله بخش های بسیار پربازدید و مورد علاقه بیماران است که در طراحی سایت پزشکی باید در نظر گرفته شود.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/2025/مزایای-طراحی-سایت-برای-مدرسه-ها-و-ویژگی-های-وب-سایت-خوب-برای-مدارس-چیست؟'>طراحی سایت</a></b> پزشکی

  1. وبلاگ

نوشتن وبلاگ در طراحی وب سایت پزشکی شما ضروری است، زیرا می تواند SEO شما را بهبود بخشد (بهینه سازی موتور جستجو)، ترافیک سایت شما را افزایش دهد، و شما را به عنوان متخصص در این زمینه متمایز کند. الگوریتم جستجوی گوگل به شدت بر محتوای وب سایت و پستها متکی است. پست های وبلاگ قطعا می تواند زمان زیادی برای نوشتن و ویرایش بگیرد، اما در صورتی که به درستی انجام شود سود بسیاری برای شما خواهد داشت.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/2025/مزایای-طراحی-سایت-برای-مدرسه-ها-و-ویژگی-های-وب-سایت-خوب-برای-مدارس-چیست؟'>طراحی سایت</a></b> پزشکی

 

  1. دکمه های تماس سریع

ما بهترین را برای آخرین ذخیره کردیم: دکمه های تماس سریع. دکمه های Call-to-Action (CTA) مهمترین دکمه ها و لینک ها در سایت شما هستند. هدف یک وب سایت پزشکی ساده است: بیماران بیشتری دریافت کنید. اگر از نوبت دهی اینترنتی و رزرو آنلاین نوبت استفاده می کنید، بهترین محل برای قرار دادن دکمه های تماس سریع می باشد. این دکمه ها  را بزرگ، قابل مشاهده و مهم نمایش دهید! شما می خواهید آن را به عنوان ابزاری آسان برای بیمار خود را قرار دهید که بر روی دکمه کلیک کنند و اقدام بعدی را انجام دهند.

کلمه آخر در طراحی وب سایت های پزشکی

وب سایت پزشک به عنوان یک پورتال برای برقراری ارتباط با افراد عمل می کند، اطلاعات را ارائه می دهد و کارشناسان در حوزه تخصص خود را برجسته می کند که به تغییر زندگی بیماران کمک می کند. از تکنیک ها و اجزای ذکر شده در بالا استفاده نمایید تا تغییر در مطب و بیماران خود را مشاهده نمایید.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: