آیا طراحی اپلیکیشن دارویی مفید است؟ چه امکاناتی باید داشته باشد؟


آیا طراحی اپلیکیشن دارویی مفید است؟ چه امکاناتی باید داشته باشد؟

در حال حاضر صنایع دارویی، در حال پیشرفت در حوزه طراحی اپلیکیشن های دارویی میباشد. با شروع رقابت در طراحی اپلیکیشن های دارویی و ارائه تکنولوژی های متفاوت در حوزه سلامتی مانند cloud، اینترنت اشیاء و ابازارهای اندازه گیری و سنج وضعیت سلامتی، شرکت های ارائه دهنده دارو و تجهیزات پزشکی متوجه شدند که برای باقی مانند در گود رقابت میبایست وارد فعالیت های دیجیتال مارکتینگ و طراحی اپلیکیشن شوند. صنعت داروسازی همچنین از توان بالقوه برای توسعه اپلیکیشن های پزشکی آگاه است، بنابراین شروع به آزمایش دامنه وسیعی از ابتکارات در حوزه دیجیتال کرد.

با این حال، مشکلات و مسائل مربوط به صنعت دارویی که نیاز به استفاده از یک اپلیکیشن دارد، چیست؟ سپس بررسی می کنیم که که چه ویژگی هایی برای طراحی اپلیکیشن های صنعت داروسازی باید در نظر بگیرید؟

وضعیت حال حاضر صنعت دارویی

اپلیکیشن های سلامتی و تناسب اندام در طول چند سال گذشته میزان قابل توجهی محبوبیت به دست آورده اند. تا سال 2017، بازار اپلیکیشن های سلامتی از 7 میلیارد دلار به 26 میلیارد دلار رشد کرده است. افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و اپ استورها نیز عامل تعیین کننده است.

در حال حاضر حدود 3.4 میلیارد تلفن هوشمند در جهان وجود دارد که حداقل یک اپلیکیشن سلامت و دارویی توسط آن دانلود شده است.

علاوه بر این، طبق گزارش سایت PWC، در سال 2017 حداقل میزان 99 میلیارد دلار صزفه جویی در هزینه های بهداشت و  سلامت مردم با استفاده از طراحی اپلیکیشن های دارویی و پزشکی اتفاق افتاده است.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/11/21-توصیه-برای-طراحی-اپ‌های-بَرنده'>طراحی اپلیکیشن</a></b> دارویی

با این حال چند شرکت دارویی وجود دارد که روی طراحی اپلیکیشن هایی دارویی و پزشکی سرمایه گذاری کرده اند. موسسات مانند Novartis، Merck، Pfizer، Abbott و چندین بازیکن دیگر که فقط تعداد کمی هستند قادر به جذب مصرف کنندگان بطور کامل هستند. اکثر شرکت ها  این واقعیت را که طراحی اپلیکیشن دارویی و پزشکی بهترین گزینه برای توسعه و رشد بازاریابی آنهاست را نادیده گرفته اند.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/11/21-توصیه-برای-طراحی-اپ‌های-بَرنده'>طراحی اپلیکیشن</a></b> دارویی

دلیل این امر عدم وجود استراتژی بازاریابی مناسب یا امکانات مناسب در این اپلیکیشن ها برای شرکت های داروسازی است.

شرکت های دارویی بیشتر تلاش دارند تا محصولات خود را پیشنهاد دهند یا طراحی اپلیکیشن دارویی خود را برای مقاصد آموزشی پزشکی ایجاد کنند. اما زوایای دیگری وجود دارد که به نظر می رسد این شرکت ها در اپلیکیشن هایشان از دست داده اند. در این راهنما، ما قصد داریم به شما کمک کنیم تا ویژگی هایی را که می توانند دیدگاه مردم نسبت به طراحی اپلیکیشن دارویی را تغییر دهند، بررسی کنیم.

1- اپلیکشن های دارویی برای مقابله با بیماری های مزمن طراحی کنید

تعداد زیادی از مردم به طور مداوم از بیماری های ژنتیکی، خود ایمنی، متابولیسم و ​​یا سایر بیماری های شدید رنج می برند که نیازمند زندگی تحت شرایط دقیق هستند. نظارت منظم نیز در زندگی این افراد بسیار ضروری است. شرکت های نرم افزاری اپلیکیشن هایی را طراحی کرده اند که به حل چنین مشکلاتی کمک می کنند. با توجه به تخصص شرکت های پزشکی و دارویی بسیار بهتر است تا طراحی اپلیکیشن های دارویی را که مسائل مربوط به بیماران را ذکر کرده است، انجام دهند.

حتی یک مقاله در وال استریت ژورنال می گوید که اپلیکیشن های دارویی قادر به حمایت از بیماران به میزان 67٪ در مورد هر نوع بیماری مزمن هستند. برخی از بیماری های شایع که نتایج عالی در مورد آنها ثبت شده اند عبارتند از: بیماری ریه، بیماری قلبی، و حتی بررسی فشار خون. از آنجاییکه غول های صنعت دارویی دارای شهرت هستند، مردم بسیار بیشتر  به اپلیکیشن های دارویی و اطلاعات آنها اعتماد دارند تا آنچه که توسط شرکت های فن آوری ارائه می شوند.

2. طراحی اپلیکیشن های دارویی برای ایجاد مکالمه Omnichannel بین پزشکان و بیماران

راهکارهای تعامل دیجیتالی یک دنیای جدید بازاریابی باز می کند و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را انکار کند. فروشندگان محصولات پزشکی و تیم های خدمات بیمار می توانند با بیماران، پزشکان و پرستاران از طریق اپلیکیشن های دارویی ارتباط تلفنی داشته و یا از طریق رسانه های اجتماعی (کانال های دیجیتالی محبوب) اطلاع رسانی نمایند.

با نگاهی دقیقتر، متوجه خواهید شد که بیماران در حال حاضر اطلاعات پرونده پزشکی خود را در پورتال پزشکان خود وارد مینمایند. آنها از اپلیکیشن های پزشکی برای ارائه مشخصات بیماری خود استفاده مینمایند و بیمار آنلاین می تواند با افراد دیگر صحبت کند. این، به نوبه خود، مراقبت مجازی را در هر زمان و هر مکان امکان می دهد. این تعاملات باعث اجاد ارزش افزوده در اپلیکیشن های دارویی می شود. این یک ویژگی ضروری برای توسعه اپلیکیشن های دارویی میباشد.

3. طراحی اپلیکیشن هایی که به شما کمک می کنند تا کلینیک های بهداشتی و بیمارستان ها را پیدا کنید.

بخش قابل توجهی از جمعیت ما هنوز از عدم توانایی پرداخت هزینه برای مراقبت های بهداشتی رنج می برد. شرکت های داروسازی می توانند به این موضوع نگاهی بیاندازند و می توانند اپلیکیشن های دارویی ایجاد کنند که به حل این مشکل کمک کنند. با کمک توسعه اپلیکیشن های پزشکی، شرکت های دارویی می توانند با اطلاع رسانی آزمایش های رایگان برای بیماری های خاص، نوبت ویزیت دکتر را هشدار دهند. کمک به مردم می تواند یک روش قانع کننده و مناسب برای ارتقاء نام تجاری شما شود.

4. ایجاد شبکه های اجتماعی برای اتصال بیماران از طریق اپلیکیشن

برای برخی بیماری ها مانند MS، ALS  درمان قطعی ندارند و بیماران را برای یک مبارزه مادام العمر با آن بیماری به چالش می کشد. شرکت های بهداشت و درمان و یا شرکت های دارویی میتوانند یک سرویس شبکه اجتماعی مبتنی بر اپلیکیشن ایجاد کنند که بیماران با بیماری های مشابه را مرتبط کند. این امر به بیماران اجازه می دهد در حین انجام فعالیت های روزانه به یکدیگر در کنترل وضعیت خود کمک کنند. شرکت های داروسازی میتوانند از سرویس هایی مانند PatientsLikeMe، از این بازار بکر استفاده کنند.

5. طراحی اپلیکیشن های دارویی برای بررسی مجدد نسخه بیمار

شرکت ها باید اپلیکیشن هایی ایجاد کنند که اطلاعات بیمار را ثبت کنند. هنگامی که فرد بیمار داروهای تجویزی را خریداری می کند، باید بتواند آنها را اسکن کند. به طور مثال هشدارهایی درباره آلرژی / واکنشهایی که ممکن است در اثر مصرف دارو یا تداخل دارویی اتفاق افتد را مشاهده نماید. برنامه هایی مانند PocketPharmacist راهنمایی زیادی برای بیماران در زمان مصرف دارو انجام میدهد.

نتیجه

با پیشرفت داروهای پزشکی، رقابت بین شرکت های دارویی نیز در حال افزایش است. هر شرکت در تلاش است حداکثر استفاده از اپلیکیشن های دارویی و بانکداری را داشته باشد و  بر محبوبیت خود بیفزاید. شما میبایست نیاز بیمار را در الویت قرار دهید.

با همراه کردن این نیازها با تخصص فنی مناسب، شرکت های داروسازی می توانند طراحی اپلیکیشن های دارویی را با موفقیت انجام دهند و تلاشنمایند تا تعادل مناسب بین ارزش های تبلیغاتی و نیازهای انسانی ایجاد کنند.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: