تقویت استراتژی بهینه سازی اپ استورها (ASO) در 3 ماه - بخش اول


تقویت استراتژی بهینه سازی اپ استورها (ASO) در 3 ماه - بخش اول

هنگامی که یک اپلیکیشن به محبوبیت میرسد، آن اپلیکیشن اغلب در دسته بندی اپلیکیشن های منتخب اپل قرار میگیرد که به جذب بیشتر کاربران کمک می کند. اما زمانی که اپلیکیشن شما هنوز منتشر نشده است، چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا امکان جذب کاربران بدون داشتن رتبه بالا و با بودجه کوچک وجود دارد؟

این مقاله برای کسانی که می خواهند اپلیکیشن خود را در اپ استور بدون عیب و نقص منتشر نمایند، مفید خواهد بود. ما سعی کردیم که از گزینه های پولی اجتناب نماییم تا این راهنما برای همه مناسب باشد و هرکس بتواند از آن استفاده نماید. آیا علاقه مند به تبلیغ اپلیکیشن خود در Google Play هستید؟ ما نمونه ای از چگونگی افزایش نصب اپلیکیشن را در اینجا با شما به اشتراک میگذاریم.

مراحل بهینه سازی اپلیکیشن در اپ استور

  1. جذب اولین کاربران با استفاده از سایت های بررسی، نظردهی و روش های پولی
  2. کار روی کلمات کلیدی: بررسی آنچه کاربران به دنبال آن هستند و وضعیت رقبا
  3. ایجاد هسته معنایی برای اپلیکیشن شما؛
  4. نظارت بر رفتار اولین کاربران به منظور کشف مشکلات اپ؛
  5. محلی سازی اپلیکیشن برای گسترش بازار؛
  6. تست A / B: چگونگی موفقیت و انجام آن؛
  7. نگه داشتن کاربران و تجزیه و تحلیل معیارهای اپلیکیشن

مرحله 1: آماده شدن برای راه اندازی

قبل از راه اندازی یک اپلیکیشن، اطمینان حاصل کنید که همه چیز را برای افزایش قابلیت دیده شدن اپلیکیشن برای کاربران انجام داده اید.

یک دسته را انتخاب کنید شما می توانید دو دسته در اپ استور را انتخاب کنید: اصلی و ثانویه. دسته اصلی برای اپلیکیشن مهم است. اپلیکیشنهای بازی می توانند دو زیر شاخه برای تعریف مخاطبان هدف داشته باشند.

تعریف رهبران رده و رقبا. چک کنید چه کلمات کلیدی و شعارهای call to action آنها استفاده می کنند و چگونه به نظرات کاربران پاسخ میدهند.

بر اساس اطلاعات اولیه که بدست آوردید، ASO اولیه خود را آماده کنید: عنوان، عنوان زیر شاخه، کلمات کلیدی، آیکون و تصاویر.

آیا برنامه ریزی کرده اید که اپلیکیشن خود را در چندین کشور منتشر نمایید؟ سپس اطمینان حاصل کنید که ترجمه های لازم را تهیه کرده اید. (این مرحله می تواند بعدا انجام شود).

به طور مثال در مورد اپلیکیشن Babycare & Breast Feeding که در مورد مراقبت از نوزاد و شیردهی میباشد دسته بندی ها را به این صورت انتخای مینماییم. رده اصلی: پزشکی؛ ثانویه: سبک زندگی.

مرحله 2: اولین کاربران

هنگامی که اپ استور اپلیکیشن را تایید و منتشر می کند، وقت آن است که کاربران را پیدا کنید و آنها را متقاعد سازید تا از آن استفاده کنند.

راه حل

ترافیک پولی: این روش کمک می کند تا اولین کاربران را زمانی که اپلیکیشن هنوز معروف و محبوب نشده است بدست بیاورید. این روش ممکن است تاثیر قابل توجهی در نرخ نصب (conversion-to-install rate) بگذارد، زیرا این ترافیک ممکن است هرگز به باز کردن اپلیکیشن منجر نشود.

تبلیغات ابزارهای تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. محبوب ترین آنها عبارتند از تبلیغات جستجوی اپل، تبلیغات Google، تبلیغات فیس بوک، پلت فرم مخاطبان توییتر ، تبلیغات اینستاگرام و AdMob.

وبلاگ نویسان و بررسی ها  از سایتهایی که نظرات در خصوص اپلیکیشن های تازه منتشر شده را ارائه میدهند استفاده نمایید، مانند، https://appadvice.com

به روز رسانی اپلیکیشن اپل به صورت جداگانه ای آپدیت های اپلیکیشن ها و بازی را اطلاع رسانی می نماید. بنابراین نگران نباشید به روز رسانی ها را به طور مرتب انتشار دهید - شما شانس خود را برای قابلیت دیده شدن افزایش می دهید.

مرحله 3: ASO و ایجاد هسته معنایی

ما قبلا در عنوان، آیکون، تصاویر و توضیحات اپلیکیشن کار کرده ایم. اکنون وقت آن رسیده تا بر روی کلمات کلیدی و ارائه اپلیکیشن برای جذب مخاطب هدفمند کار کنیم.

راه حل

روی لیستی از کلمات و عباراتی که برای جست و جوی اپلیکیشن شما استفاده می شود، کار کنید.

تمام اصطلاحات و املای ممکن را پیدا کنید.

کلمات خود را در Planner Keyword  Google  بررسی کنید.

عناوین اپلیکیشن های رقبا خود را بررسی کنید. آنها احتمالا بر روی استراتژی ASO خود کار کرده و کلمات کلیدی را در عناوین اضافه کرده اند.

همه کلمات کلیدی و پیشنهادات اپ استور را ترکیب کنید، این ابزار اپ استور به شما کمک میکند کلمات مرتبط با کلماتی که شما میخواهید را پیشنهاد دهد.

از دوستان و همکاران خود بخواهید که اپلیکیشن را بر روی یک موضوع خاص جستجو کنند و ببینید چه کلمات و عباراتی آنها استفاده می کنند.

لیست این کلمات و عبارات هسته معنایی شماست. این چیزی است که شما باید در استراتژی ASO خود به آن تکیه کنید. کلمات کلیدی اصلی را در عنوان اپلیکیشن اضافه کنید - این کار به شما نتایج جستجوی بیشتر را می دهد.

به طور مثال در مورد همان اپلیکیشن شیردهی و مراقبت نوزاد کلمات کلیدی با استفاده از بررسی رقبا و جست و جوها به شکل زیر کامل شدند.

بهینه سازی رتبه اپلیکیشن در <b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/12/دانلود-اپلکیشن‌های-اندرویدی-و-iOS-رکورد-زد-'>اپ استور</a></b>

 

یادمان باشد

- هسته معنایی برای اپ استور اپل در Google Play کار نمی کند و برعکس. به یاد داشته باشید که اینها دو پروژه جداگانه هستند.

- سعی نکنید همه فیلدها را با کلمات کلیدی پر کنید. اگر زیاد استفاده کنید، نرخ تبدیل را کاهش می دهند.

- سعی نکنید همه کاراکترهای ممکن را در فیلد کلمه کلیدی پر کنید.

مرحله 4: مشکلات و نیازهای کاربران خود را بیابید

شما نیازی به جاسوسی کاربران خود با یک دوربین برای شناسایی آنچه که آنها می خواهند ندارید. با آنها صحبت کنید. متدولوژی توسعه مشتری به شما کمک می کند تا محصول خود را نه به عنوان مجموعه ای از ویژگی ها، بلکه به عنوان یک راه حل برای نیازهای کاربران خود ببینید.

راه حل

مصاحبه در خصوص مشکلات نمایندگانی از جامعه مخاطب هدف خود را تعیین کنید و با آنها در مورد اینکه چگونه مشکلات خود را حل میکنند صحبت کنید و از آنها بگیرید. مشکلات آنها موضوع اپلیکیشن شما نیز خواهد بود. به عنوان مثال، اگر اپلیکیشن شما خدمات تعمیر خودرو را ارائه می دهد، سوالات زیر سوال کنید:

آخرین معاینه فنی خودروکی بوده؟

چه مشکلاتی داشتید؟

آیا نیاز به تغییرات و تعمیرات خودرو داشتید؟

آیا گزینه دیگری وجود دارد که شما برای تعمیرات خودرو می توانید استفاده کنید؟

سعی نکنید محصول خود را به فروش برسانید. ممکن است که راه حل دیگری وجود داشته باشد.

مصاحبه حل مسئله مشکلات شناسایی شده از مصاحبه قبلی را تعیین کنید و اپلیکیشن یا نمونه اولیه آن را به عنوان یک راه حل ارائه دهید. نظرات کاربر و روش هایی که می تواند نیازهای او را برآورده کند بپرسید. اگر به مثال خدمات خودرو برویم می توانیم بپرسیم:

نظر شما در مورد استفاده از اپلیکیشن برای رزرو نوبت تعمیر خودرو به جای تماس گرفتن چیست؟

چگونه استفاده از اپ می تواند در زمان شما صرفه جویی کند؟

چه چیزی امکانات دیگری میتوان اضافه کرد؟

در مورد اپلیکیشن Babycare & Breast Feeding جامعه هدف این اپلیکیشن مادرانی هستند که نوزاد دارند. در این مورد باید مادرانی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند و از اپلیکیشن ها استفاده میکنند را به مصاحبه دعوت کرد تا نیاز های آنها و راه حل های مختلف را شناسایی کرد.

چگونه شروع کنیم

از دوستان خود بخواهید که به شما کمک کند و روی مهارت های مصاحبه کردن کار کنید. اما به یاد داشته باشید که شما نیاز به نظرات عینی دارید تا محصول خود را به موفقیت برسانید، بنابراین به نظرات آنها تکیه نکنید. (دوستان ما مراقب ما هستند، بنابراین نظر آنها در واقع خیلی اهمیتی ندارد.)

قبل از مصاحبه، دو یا سه فرضیه را که می خواهید بررسی کنید، تعریف کنید.

مصاحبه خود را ضبط کرده و پس از آن، یادداشت ها، از جمله نتایج و بخش کاربری را ثبت کنید.

کاربران را براساس مشکلات خود تقسیم کنید و نه عوامل جمعیتی یا اجتماعی آنها؛

فقط سؤال نکنید، ارتباط برقرار کنید سؤالات را طوری بپرسید که بتوانید پاسخ های کامل دریافت کنید. سعی کنید کاربران را تحریک کنید سپس آنها آنچه که واقعا درباره محصول شما فکر می کنند را به شما می گویند و نه چیزی که شما انتظار دارید آنها بگویند. نگران نباشید از اشکالات مطلع شوید - این اطلاعات قابل توجه است.

همیشه بپرسید «چرا؟» تا پاسخهای کامل و دقیقتری را که مبنای تجزیه و تحلیل شماست، دریافت کنید.

عباراتی که مشتریان شما از آنها برای توصیف نیازها و راه حل های خود استفاده می کنند می توانند به عنوان دارایی های بازاریابی استفاده شوند.

در مقاله بعدی ما بقیه مراحل تقویت استراتژی ASO را شامل نحوه نگهداری کاربران جدید به اشتراک می گذاریم و اینکه از چه روش هایی می توانید استفاده کنید، چرا شما نیاز به آزمایش A / B دارید و اینکه این کارها چگونه بر میزان نرخ تبدیل شما تاثیر می گذارند.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: