نکات مهم در مورد به روز رسانی اپلیکیشن که باید بدانید


نکات مهم در مورد به روز رسانی اپلیکیشن که باید بدانید

یک راه خوب برای اینکه اپلیکیشن خود را به چشم کاربران بیاورید این است که اپلیکیشن خود به روز رسانی نمایید. شما باید چشمان خود را باز نگه دارید و آماده باشید که اپلیکیشن خود را هر وقت که نیاز دارد به روز رسانی نمایید.  اپل و گوگل، لیست اپلیکیشن ها را به روز رسانی می کنند و طراحان را تشویق می کنند اپلیکیشن های خود را به طور مرتب بهبود بخشند. به روز رسانی های مکرر نشان دهنده این است که اپلیکیشن در حال نگهداری است و مالک آن به آپدیت اپلیکیشن توجه می کند.به ویژه زمانیکه توسعه دهندگان دلایل به روز رسانی اپلیکیشن را در یادداشت های به دقت بیان می کنند. توجه به این جنبه بسیار مهم است.  

به روز رسانی اپلیکیشن یک رشد مداوم از لحاظ گرفتن و نگهداری کاربر را تضمین می کند. از سوی دیگر، اپلیکیشن های فراموش شده می توانند هدف مهاجمان باشند که ممکن است اطلاعات کاربران آن را به سرقت برده و یا  اقداماتی از طرف کاربران به منظور ایجاد ارتباطات بین دو اپلیکیشن انجام دهند که مشابه این مورد  در گزارش McAfee Labs ژوئن 2016 ذکر شده است.

ما دلایل اصلی برای به روز رسانی اپلیکیشن را که شامل رفع اشکال، انتشار امکانات جدید یا به روز رسانی های عمده است به اشتراک می گذاریم. قبل از اینکه ادامه دهیم، برای درک بهتر فرایند بهتر است توضیحاتی در خصوص روش شماره گذاری آپدیت ها ارائه دهیم. معمولا یک شماره نسخه شامل 3 عدد جدا شده از نقطه، مانند 2.3.1 است و با توجه به تغییراتی که شما به اپلیکیشن اضافه می کنید تغییر می کند. اگر شما یک بروز رسانی بزرگ را انجام دهید، شماره اول افزایش می یابد. دومین مورد برای به روز رسانی جزئی است و عدد سوم برای بازبینی اپلیکیشن است. احتمالا در آینده شماره نسخه ها ساده تر خواهد شد.

آپدیت اپلیکیشن

رفع اشکال

بزرگترین مشکل که به عنوان کابوس توسعه دهندگان نیز شناخته می شود خطا یا اشکال گزارش شده توسط یک کاربر یا ابزار استفاده کننده میباشد. هر اپلیکیشن دارای خطا است، اما پس از آزمایش آن و آپلود آن به بازار، بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد این است که مسئله در اپلیکیشن به وجود بیاید که به خاطر آن اپلیکیشن نمیتواند به درستی کار کند. دلیل دیگر برای به روزرسانی اپلیکیشن افزایش ثبات آن است. شما باید مشکلاتی که می تواند اپلیکیشن شما را خراب کند حل نمایید و به مخاطبان خود یک اپلیکیشن عاری از خطا و پایدار ارائه دهید. رفع اشکال اپلیکیشن جز بخش بازبینی به حساب می آید و شما باید یک واحد به آخرین شماره در نسخه اپلیکیشن اضافه کنید.

به روز رسانی عمده

به روز رسانی عمده زمانی در نظر گرفته می شود که شما یک ویژگی کاملا جدید اضافه کرده ایدو یا تغییرات بزرگ در اپلیکیشن ایجاد نموده اید. در این مورد، شما باید شماره اول در شماره نسخه خود را افزایش دهید. در برخی موارد، توسعه دهندگان ترجیح می دهند یک اپلیکیشن کاملا جدید به جای یک نسخه جدید با حجم زیاد منتشر کنند. این کار بستگی به استراتژی بازاریابی شما و بزرگی مشکل بروز کرده دارد. گاهی اوقات بهتر است یک اپلیکیشن جدید راه اندازی کنید و سپس برای حل مسئله تلاش کنید. به هر حال، اگر شما رمز عبور  اپلیکیشن خود را از دست می دهید، هرگز قادر نخواهید بود دوباره آن را به روز کنید. بنابراین با سازماندهی اپلیکیشن نیاز به تغییر کل اپ و ایجاد یک اپلیکیشن جدید که مجبور باشید با کمپین های بازاریابی آن را معرفی نمایید، نخواهید داشت.

اگر تصمیم به ایجاد یک برنامه کاملا جدید دارید، شرایط مختلفی در این وضعیت وجود دارد. شما میتوانید یک اپلیکیشن ساده رایگان و یک اپلیکیشن پولی بهتر داشته باشید، یا دو ب اپلیکیشن پولی یا اپلیکیشن های رایگان. حق انتخاب با شماست که تکنیک مناسب را انتخاب کنید، اما به نظرات کاربران توجه کنید و بر این اساس عمل کنید.

انتشار امکانات بیشتر

ایجاد تعادل بین میزان پیچیدگی اپلیکیشن و امکانات آن بسیار سخت است. در حقیقت، شما یک اپلیکیشن ساده با امکانات زیاد می خواهید. این کار می تواند چالش برانگیز باشد. اگر بیش از یک اپلیکیشن داشته باشید، رجوع به هر یک از آنها و به روز رسانی منظم آنها آسان نیست. این نوع تغییرات جزء تغییرات جزئی است و شما باید شماره دوم نسخه خود را به روز کنید.

چگونه می توان تعیین کرد که آیا اپلیکیشن شما نیاز به روز رسانی دارد یا خیر؟

در حالی که برخی از به روز رسانی ها برای عملکرد مناسب اپلیکیشن ضروری هستند، تغییرات دیگری نیز وجود دارد که باید برای بهبود اپلیکیشن انجام شود و کاربران بیشتری را جذب کند. به طور عمده، پس از انتشار اولیه نسخه اپلیکیشن، شما باید اولین به روز رسانی خود را آماده کنید. با این حال، به یاد داشته باشید، این آپدیت اپلیکیشن برای ارائه امکانات جدید نیست و به روز رسانی باید از الگوی v1.0.1 پیروی کند و به کاربران را اطمینان دهد که این یک برنامه پایدار است و هیچ اشکالی وجود ندارد که بتواند اپلیکیشن شما را خراب کند. پس از آن فروشگاه های ارائه اپلیکیشن، حساب های رسانه های اجتماعی و هر منبع دیگری که کاربران نظرات خود را ارئه می دهند بررسی نمایید و تجزیه و تحلیل کنید. از این طریق متوجه خواهید شد که کاربران چه مشکلاتی داشته اند که باید حل شوند و یا چه امکانات جدیدی میتوانید به اپلیکیشن اضافه نمایید تا اپلیکیشن شما رتبه بالاتری دریافت نماید. علاوه بر این، هر 2 یا 4 هفته شما میبایست امکانات را بازبینی نمایید، امکانات بهتر اضافه و یا آنهایی که بی فایده هستند و باعث بروز مشکلات در عملکرد اپ میشوند را حذف و نمایید.

از آنجا که بازار نرم افزار بسیار پویا است، یک مورد خاص دیگر است که شما باید اپلیکیشن خود را تغییر دهید زمانی است که گوگل یا اپل اعلام کرده است که تغییرات عمده در سیستم عامل خود به تازگی رخ داده است و می تواند عملکرد خوب اپلیکیشن شما را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، ماه گذشته گوگل اعلام کرد تغییراتی که در پلتفرم آن انجام شده است می تواند باعث بروز مشکلات در اپلیکیشن هایی که نیاز به سخت افزار GPS دارند، شود. در پایان این ایمیل، یک لیست از تمام اپلیکیشن هایی که به روز رسانی نیاز داشتند وجود داشت. بنابراین، اگر یک اپلیکیشن، اعلام موقعیت مکانی دقیق را به عنوان ویژگی اصلی خود ارائه دهد، توسعه دهنده ای که این پیام را دریافت نموده میبایست حتما فایل  AndroidManifest.xml  خود را به روز رسانی نماید.

آپدیت اپلیکیشن

نمودار به روز رسانی زیر توسط App Empire ارائه شده است و می تواند به شما در پیدا کردن زمان بروز رسانی جدید کمک کند.

آپدیت اپلیکیشن

با نگاهی به نمودار زیر، متوجه می شویم که اکثر اپلیکیشن هایی که آپدیت های مکرر منتشر می کنند، به دلیل تغییرات انجام شده، رتبه های بالا را دارند و از سوی دیگر، کسانی که این عمل را نادیده می گیرند با رتبه های پایین تر مواجه می شوند.

آپدیت اپلیکیشن

 

سخن آخر

به روز رسانی های مکرر اثبات وفاداری کاربران اپلیکیشن شما است. اما تعداد به روز رسانی های ماهانه به اندازه تیم توسعه شما بستگی دارد. برای تیم های کوچک یا برای توسعه دهندگان فردی، به روز رسانی های دوره ای نسبت به تیم های بزرگ سخت تر است. سعی کنید زمان خود را مدیریت کنید و بر ویژگی های کمتر اما مهم که نیاز کاربران را برآورده می کندو نگهداری آسان تر دارد تمرکز کنید.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: