سوالاتی که قبل از ساخت یک اپلیکیشن برای کسب و کار باید از خودتان بپرسید


سوالاتی که قبل از ساخت یک اپلیکیشن برای کسب و کار باید از خودتان بپرسید

یک اپلیکیشن برای همه چیز وجود دارد و همه چیز به یک اپلیکیشن تلفن همراه نیاز دارد. این چیزی است که ما اغلب از مردم میشنویم، اما آیا واقعی است؟ آیا هر کسب و کار کوچک واقعا به یک اپلیکیشن نیاز دارد یا این موضوع فقط یک روند پرطرفدار است؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، طبیعی است که شما توسط ایده ایجاد یک اپلیکیشن برای کسب و کار جذب شوید. مزایای مشخصی برای اضافه کردن یک برنامه تجاری به استراتژی شما وجود دارد، اما چگونه می دانید که تمام مزایای این مزیت را برای مزیت کسب و کار شما نیز مفید خواهد بود.

در این پست ما در مورد اینکه آیا کسب و کار شما در حال حاضر آماده دریافت یک اپلیکیشن برای گسترش خود میباشد یا نه صحبت خواهیم کرد. قبل از اینکه تصمیم به ساخت اپلیکیشن برای کسب و کار خود باشید باید سؤالات زیر را از خودتان بپرسید و مطمئن شوید که آیا کسب و کار شما واقعا نیاز به اپلیکیشن دارد!

1) آیا وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کردید؟

اگر تا به حال از یک تلفن همراه برای بازدید از یک سایت استفاده کرده باشید، احتمالا احساس کرده اید که یک برای موبایل بهینه نشده است. این وب سایت ها نه تنها بد بنظر میرسند، بلکه عملکرد مناسب را نیز ندارند. به همین دلیل است که گوگل وب سایت های سازگار تلفن همراه را بالاتر از آنهایی که نمی باشد رتبه بندی کرده است و برای کسب و کار بهینه سازی وب سایت های خود برای تلفن های همراه بسیار مهم شده است.

ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی که کم هزینه هم باشد می تواند به عنوان یک راه حل عالی برای آوردن نیاز شما و کم کردن هزینه شما نیز باشد. به استثنای پایین آوردن هزینه، ساختن یک اپلیکیشن تلفن همراه به شما امکان حضور فیزیکی روی گوشی کاربر را میدهد و شما را از میان نشانکهای متعدد در یک مرورگر گم نخواهد کرد.

2) آیا تلاش های بازاریابی موجود خود را موثر و رضایت بخش می دانید؟

بازاریابی کسب و کار کوچک می تواند یک امر چالش برانگیز باشد. زیرا روش های بازاریابی محدود است. اگر شما نیز با این چالش روبه رو هستید، ساخت اپلیکیشن می تواند این مشکل را برای شما حل کند.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/9/برنامه-زمانبندی-واقع-گرایانه-طراحی-و-توسعه-اپلیکیشن'>ساخت اپلیکیشن</a></b>

ساخت اپلیکیشن به شما امکان دسترسی به افرادی را میدهد که به به نام تجاری و برند شما علاقه نشان داده و اپلیکیشن شما را دانلود و نصب نموده اند و شما می توانید پیشنهادات بازاریابی و فروش خود را به طور مستقیم به آنها ارائه دهید. بر خلاف محدودیت های روش های بازاریابی سنتی که به طور عمده به نام تجاری توجه می کنند، ساخت اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا با استفاده از انواع تکنیک های بازاریابی از انواع مختلف تکنیک های بازاریابی مانند برجسته کردن محصولات خاص و جدید، ارائه پیشنهاد ویژه، تخفیف ها مختلف استفاده کنید.

3) آیا شما وضعیت رقبای خود را بررسی نموده اید؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، تقریبا یک قاعده کلیدی این است که بدانیم رقبای شما چه طور هستند و البته زمانی هم که میخواهید تصمیم بگیرید که آیا یک اپلیکیشن موبایل برای خودتان ایجاد کنید یا نه باید بررسی وضعیت رقبای خود را نیز انجام دهید. در صورتی که هر یک از رقبای شما قبلا اپلیکیشنی ساخته است، شما فرصت اول بودن را از دست داده اید و اگر هیچ کس اپلیکیشنی مشابه را نداشته باشد، زمان مناسب برای به دست آوردن آن فرصت است که ما در مورد آن صحبت می کنیم.

بر اساس این که آیا رقبا یک اپلیکیشن دارند یا خیر، می توانید سناریو های زیر را پیش بینی کنید:

هیچ کس دیگری اپلیکیشن مشابه کسب و کار شما را ندارد - این بدان معنی است که پیش روی شما صفحه ی خالی است و این شما هستید می توانید ویژگی های اپلیکیشن خود را انتخاب کنید و روشی منحصر به فرد برای خود بیابید بدون آنکه تحت تاثیر عوامل خارجی قرار گیرید. همه شما باید در مورد این فکر می کنید که شما و مشتریانتان به چیزهایی نیاز دارید.

شخص دیگری مشابه اپلیکیشن شما را دارد - به این معنی است که یک قالب از پیش تعیین شده دارید که می توانید پس از انجام تغییرات و بهبود آن، تقلید کنید و یک اپلیکیشن برای کسب و کارتان ایجاد کنید. همیشه توصیه می شود که کپی نکنید!

4) ساخت اپلیکیشن چه مزایایی برای شما و مشتریانتان دارد؟

ایده نهایی هر کسب و کار این است که به نوعی سود از آن کسب کنید. هر انتخابی که انجام می دهید، هر تصمیمی که می گیرید حول این موضوع است چه سودی برای مشتریان شما دارد و یا اینکه شما چه منفعتی از آن میبرید. دیدن این مزایا ممکن است نیاز به گذشت زمان داشته باشد و ضروری است که صبور باشید و مایوس نشوید. دلایل خود را برای نصب اپلیکیشن به مشتریانتان اعلام کنید و سپس سعی کنید دلایل بهتری برای سرزدن و بازگشت به اپلیکیشن خود به آنها نمایش دهید.

بزرگترین مزیت یک اپلیکیشن برای کسب و کار شما، میزان مشارکتی است که به مشتریان ارائه می دهد.

5) آیا برنامه وفادار سازی مشتری را قبلا اجرا کرده اید؟

اگر شما یک برنامه وفاداری برای مشتریان خود ارائه می دهید، ساخت اپلیکیشن برای کسب و کارتان یک ایده عالی است. یک برنامه وفاداری بر روی یک اپلیکیشن موبایل، شما را از روشهای ابتدایی مانند کارت های عضویت و مشکلات آن خلاص میکند و به شما این امکان را می دهد تا پاداش ها یا پیشنهادات خود را به اعضای وفادار خود گسترش دهید.

6) آیا محتوای تولید شده توسط کاربر را برای بازاریابی استفاده می کنید؟

محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند به شما برای به دست آوردن محبوبیت در زمان بسیار کوتاه کمک کند.

بهترین راه برای استفاده از این ویژگی در کسب و کار شما، از طریق ساخت اپلیکیشن است که مشتریان شما محتوا محبوب خود را (متن، عکس، فیلم، و غیره) از داخل اپلیکیشن شما در  شبک ه های اجتماعی مانند Instagram، توییتر، فیس بوک یا هر پلتفرم دیگری که برای شما مناسب است به اشتراک بگذارند.

 

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/9/برنامه-زمانبندی-واقع-گرایانه-طراحی-و-توسعه-اپلیکیشن'>ساخت اپلیکیشن</a></b>

 

7) آیا اپلیکیشن شما قادر به استفاده از امکانات موجود موبایل ها میباشد؟

اپلیکیشن هایی که توانایی استفاده از ویژگی های بومی موبایل مانند دوربین، GPS و غیره را دارند، تجربه کاربری بسیار خوبی را برای کاربران به وجود می آورند و به شدت محبوب هستند. این بزرگترین توانایی یک اپلیکیشن است که وب سایت ها به سادگی نمی توانند با آن رقابت داشته باشند.

8) آیا ایده ساخت اپلیکیشن شما یک هدف روشن دارد؟

در حالی که مهم است که شما یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار خود داشته باشید، به همان اندازه (شاید هم بیشتر) مهم است که شما یک هدف مشخص برای اپلیکیشن خود داشته باشید. فقط یک اپلیکیشن که هدف مشخصی می تواند به موفقیت دست یابد. داشتن یک هدف روشن، مسیر رسیدن به آن و مراحل رسیدن به هدف نهایی را مشخص میکند.

 

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/9/برنامه-زمانبندی-واقع-گرایانه-طراحی-و-توسعه-اپلیکیشن'>ساخت اپلیکیشن</a></b>

نکته مهم دیگر که به یاد داشته باشید این است که عدم تقارن بین انتظارات مشتریان از کسب و کار شما، درک نام تجاری و اپلیکیشن شما می تواند برای اپلیکیشن شما کشنده باشد و حتی ممکن است منجر به شکست شود.

نتیجه گیری:

در حال حاضر که نفوذ موبایل بین مردم به طرز شگفت انگیزی بالا است، هیچ بهانه ای برای دور ماندن از آن وجود دارد. سوالات بالا را از خود بپرسید تا بتوانید تصمیم خود برای ساخت اپلیکیشن برای کسب و کارتان را به درستی اتخاذ نمایید و به موفقیت برسید.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: