8 خطای رایج در زمان طراحی اپلیکیشن را بشناسیم


8 خطای رایج در زمان طراحی اپلیکیشن را بشناسیم

فرقی نمیکند که خودتون طراحی اپلیکیشن برای کسب وکار خودتان را شروع کنید یا اینکه از یک شرکت طراحی و توسعه اپلیکیشن بهره بگیرید. در هر صورت با موانعی مواجه خواهید شد که ممکن است آینده اپلیکیشن شما را تحت تاثیر قرار دهد. این مسائل اغلب قابل اجتناب است و به راحتی با بهره از دانش و استراتژی درست میتوان از آن موانع عبور کرد. خوشبختانه، شما به جای درست آمده اید. ما در اینجا هشت خطای رایج در هنگام ساخت اپلیکیشن را بررسی می کنیم و شما می توانید به پرورش ایده عالی خود بپردازید.

# 1: پیاده سازی ضعیف اپلیکیشن

اگر برنامه نویسی و پیاده سازی اپلیکیشن ضعیف باشد باعث لود سخت، تراکنش های نیمه تمام و سرعت پایین اجرای اپلیکیشن خواهد شد. اگر پیاده سازی و توسعه اپلیکیشن به طرز حرفه ای انجام نگیرد، کاربران را به حذف اپ از گوشی هایشان سوق خواهد داد. خبر خوب این است که شما با بررسی برخی آیتم ها میتوانید از کیفیت پیاده سازی اپلیکیشن خود مطمئن شوید:

آیا اجرای اپلیکیشن شما باعث ایجاد اختلال در زیرساخت سرور شما میشود؟

برای رفع مشکل، سعی کنید دقیقا مشخص کنید که مسئله از کجا ناشی می شود. یکی دیگر از راه حل های بالقوه ممکن است کاهش بار سرور توسط اجرای یک سرور پروکسی معکوس باشد.

اجرای یک اپلیکیشن کاربردی بدون هیچ گونه اشکال یا خرابی از ابتدا بسیار سخت است. اما با برنامه ریزی دقیق از روز اول و عیب یابی پیوسته، از مشکلات کمتری برخوردار خواهید شد.

# 2: نادیده گرفتن تفاوت های عمده بین سیستم عامل ها

انتخاب بین پلتفرم Android، iOS و ویندوز و هدف قرار دادن مخاطبان خاص میتواند یک چالش مهم برای بسیاری اپلیکیشن های موبایل باشد. در مورد کاربران اصلی و عمده خود فکر کنید: آیا آنها داخلی یا بین المللی هستند؟ آیا بیشتر از تبلت استفاده میکنند یا گوشی های هوشمند؟ در مورد هر گزینه کامل بررسی کنید زیرا این موضوع تصمیمی نیست که به سادگی از کنار آن رد شوید.

برخی از کلیشه ها همیشه درست نیستند؛ رقابت و کسب و درآمد در فروشگاه های اپلیکیشن ها لزوما راحت نیست و اکثر کاربران جهانی از پلتفرم Android استفاده می کنند. هر پلت فرم دارای مزایا و معایب خاص خود است، اما ساخت یک اپلیکیشن اندروید دارای فرآیندهای متفاوتی نسبت به اپلیکیشن آیفون یا ویندوز است علاوه بر این، هر پلت فرم، راهنمای و چارچوب سبک خود را می دهد و فرایند تایید آنها متفاوت هستند. سازگاری با دستگاه نیز یک اولویت است. دو و سه بار بررسی کنید که اپلیکیشن شما بر روی تبلت ها، گوشی های هوشمند بزرگ و کوچکترین گوشی ها چگونه کار می کند. هیچ دکمه ای نباید بیش از حد بزرگ و یا خیلی کوچک باشد، و باید یک تجربه سازگار در هر دستگاه بدون توجه به عرض یا ارتفاع آن ایجاد نمایید. به وضوح، اندازه و تراکم پیکسل توجه داشته باشید.

# 3: طراحی UI ضعیف و ناکارآمد

طراحی و توسعه دو بخش کاملا جدا از یک اپلیکیشن تلفن همراه است. ایجاد یک رابط کاربری زیبا و آسان برای فهم (UI) وقت گیر است اما میتواند کاربران جدید را جذب کند و آنها را علاقه مند نماید.

همیشه فضای خالی در صفحات در نظر بگیرید و تعداد تراکنش ها و عملیات ها در هر صفحه را محدودکنید. اطمینان حاصل کنید که اپلیکیشن شما در همه دستگاهها و پلتفرمها بدرستی کار میکند.

اگر شما احساس می کنید که زمان زیادی را صرف پیدا کردن "طراحی کامل" می کنید، تست های A / B واقعا می توانند در طراحی فرایند کمک کنند. ناوبری و ارتباط صفحات با یکدیگر را در الویت قرار دهید. ابزارهای تجزیه و تحلیل را اضافه کنید تا رفتار کاربران را بررسی کنید و مشکلات را پیدا کنید.

# 4: فرض نکنید که وب سایت و اپلیکیشن موبایل با هم باید مرتبط باشند.

اپلیکیشن موبایل و وب سایت مرتبط هستند آنها یک تجربه تجاری نامناسب برای کاربران ارائه می دهند و می توانند اهداف یکدیگر را تکمیل کنند. اما اگر فکر میکنید یک اپلیکیشن موبایل در حد ضمیمه وبسایت شماست، بسیار اشتباه میکنید. اپلیکیشن موبایل باید تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد از وب سایت ارائه دهد.

اپلیکیشن موبایل باید از ویژگی های دستگاه مانند پیام کوتاه و تماس، دوربین، ارتباط با اپلیکیشن های دیگر، ذخیره سازی داده ها و موارد دیگر استفاده کند.

# 5: کنترل اتصال و ارتباط با کتابخانه های مجازی

استفاده از کتابخانه های شخص ثالث (third-party libraries) در بین توسعه دهندگان نرم افزار در سراسر جهان بسیار رایج است. اما گاهی اوقات کتابخانه قدیمی و نا امن است. محدود کردن تعداد کتابخانه های شخص ثالث می تواند این خطرات را کاهش دهد. به جای این کتابخانه ها سعی کنید از کتابخانه های با کیفیت بالا که به طور مداوم به روز و نگهداری می شوند، استفاده نمایید.

اگر کتابخانه ای که استفاده می کنید چیزی است که می توانید خودتان بسازید، باید سعی کنید از کتابخانه های دیگر استفاده نکنید. از سوی دیگر، اگر کتابخانه بزرگ است اما فقط برای یک ویژگی استفاده می شود، از خود بپرسید که آیا این ویژگی هسته واقعی اپلیکیشن شما است. اگر نه، ممکن است حذف آن کتابخانه منطقی تر باشد.

ابزارهای بازرسی را از ابتدای کار به اپلیکیشن خود اضافه کنید. منتظر نمانید که برنامه شما هک شود تا بتواند درباره امنیت فکر کند.

# 6: هدف قرار دادن همه افراد به جای مخاطب خاص

آیا شما کاربر هدف دارید؟ آیا رفتار کاربران خود را عمیقا کشف کرده اید؟ از خودتان سوال کنید که مشکلات آنها، مشخصات اولیه آنها، اهدافشان چیست؟ اگر شما مخاطب خاصی ندارید، خودتان را برای شکست  آماده می کنید.

هیچ اپلیکیشنی برای همه افراد ساخته نشده است و هر اپلیکیشن باید برای گروه خاصی باشد. ایده اپلیکیشن خود را با مخاطب هدف خود مطابقت دهید. اگر آنها از آن نفرت دارند، آنها مخاطبان هدف شما نیستند. اما این ایده را کنار نگذارید؛ اپلیکیشن شما می تواند برای یک مخاطب که شما هرگز در مورد آن فکر نمی کنید مناسب باشد.

رقبای خود را بیابید و تحقیقات بازار انجام دهید و اصول طراحی و بازار هدف خود را بشناسید.

# 7: بازاریابی، تبلیغات و برندسازی

فقط به این دلیل که شما خود را یک طراح یا توسعه دهنده اپلیکیشن (یا هر دو!) می دانید، به این معنا نیست که شما می توانید بازاریابی، تبلیغات و برندسازی در الویت قرار ندهید. این سه جنبه طراحی اپلیکیشن باید دارای یک درجه اهمیت باشند.

اپلیکیشن های موبایل با مشکلاتی از جمله رقابت شدید، کاربران کم توجه، زمان بندی دقیق و دشواری در تثبیت خود مواجه هستند.

اگر شما اپلیکیشن خود را تبلیغ نکنید، درآمد، مشارکت کاربران در رسانه های اجتماعی را به طور فزاینده نخواهید داشت و باید یک استراتژی بازاریابی قوی داشته باشید.

# 8: عملکرد دستگاه و مصرف باتری

اگر اپلیکیشن شما شروع به تخلیه باتری کاربر کند، این کاربر مجبور به حذف و حتی نوشتن نظر بد برای هشدار دادن به کاربران دیگر خواهد شد. این مانع بزرگی برای افزایش کاربر اپلیکیشن شما خواهد بود، بنابراین عملکرد اپلیکیشن را از ابتدای طراحی اپلیکیشن در الویت قرار دهید.

برای اطمینان از انجام آزمایش به درستی، سعی کنید دستگاههای قدیمی و کند را آزمایش کنید. دستگاه های جدید هر اپلیکیشنی را به سرعت اجرا میکنند و مشکلی ندارند، اما آیا آیفون 6 و یا مدل های قدیمیتر هم میتوانند؟ با مشارکت توسعه دهندگان در مراحل طراحی اپلیکیشن، می توانید از بسیاری از مسائل مربوط به عملکرد اپ جلوگیری کنید.

حرف آخر در مورد طراحی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن شما هرگز به طور کامل تمام نخواهد شد. برای حصول اطمینان از داشتن یک محصول پایدار، باید از تکرار، بهینه سازی، طراحی مجدد، اضافه کردن امکانات بیشتر در طول عمر اپلیکیشن استفاده کنید. اما اگر شما می توانید اپلیکیشن خود را با عبور از این هشت مسئله رایج، راه اندازی کنید، به خوبی خواهید توانست راه خود را برای ساخت یک اپلیکیشن موفق بپیمایید.

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: