طراحی اپلیکیشن یا طراحی وب سایت؟ کدامیک مناسب کسب و کار شماست؟


طراحی اپلیکیشن یا طراحی وب سایت؟ کدامیک مناسب کسب و کار شماست؟

حقیقت این است که اپلیکیشن های موبایل معمولا بعد از اینکه وب سایت به پایان رسید، ایجاد می شود، اما آیا این بهترین تصمیم برای سرمایه گذاری شماست؟
ما تصمیم گرفتیم تا 10 سوال را که باید قبل از تصمیم گیری در مورد کدام پلت فرم برای اولین بار بسازید، مطرح کنیم.
10 سوال برای پاسخ دادن قبل از طراحی ساخت اپلیکیشن یا وب سایت

# 1 آیا می خواهید به بیشتر کاربران دسترسی پیدا کنید؟

یک وبسایت میتواند در مقایسه با اپلیکیشن تلفن همراه به کاربران بیشتری کمک کند.
برای اثبات این، بیایید ترافیک جستجوی Google را برای یک شرکت که تجزیه و تحلیل وب و تلفن همراه در ایالات متحده ارائه می دهد، تجزیه و تحلیل کنیم.
حدود 21 درصد از ترافیک وب سایت خود را از دستگاه های تلفن همراه و بقیه از دسکتاپ و تبلت دریافت می شود.

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/11/21-توصیه-برای-طراحی-اپ‌های-بَرنده'>طراحی اپلیکیشن</a></b> یا طراحی وب سایت


 
با دقت بیشتر متوجه میشویم که از بین سیستم عامل محبوب، کاربران Android از 8٪ (40٪ * 21٪) از همه بازدیدکنندگان و کاربران iOS 12٪ (57٪ * 21٪) از همه بازدیدکنندگان را تشکیل می دهند.

 

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/11/21-توصیه-برای-طراحی-اپ‌های-بَرنده'>طراحی اپلیکیشن</a></b> یا طراحی وب سایت

بنابراین، اگر ما تصمیم به استفاده از اپلیکیشن IOS تقریبا، حدود 12٪ از بازدید کنندگان فعلی را جذب کنید.
در حالیکه این مقدار حدود 8% برای اپلیکیشن اندروید میباشد. 
تا اینجا در رقابت اپلیکیشن موبایل و وب سایت، طراحی وب سایت برتری دارد.


# 2 آیا کاربر شما اپلیکیشن شما را 5 بار در روز بازدید می کند؟

اگر فکر می کنید که کاربر شما چند بار در روز با اپلیکیشن شما بازی می کند، پس بهتر است با طراحی اپلیکیشن شروع کنید. این راه راحت تر و سریعتر است و کاربران را از تغییرات مطلع می سازد.
اما یک مانع وجود دارد که مانع  استفاده مردم از اپلیکیشن شما میشود. سرعت ورود به پنل کاربری یا اکانت شما و لانچ برنامه آهسته است. بخش هایی مانند بازی ها، یادداشت ها، لیست کارها، یادآوری ها، ساعت زنگ دار، ایمیل یا رسانه های اجتماعی اغلب در اپلیکیشن موبایل کاربردی ترند. 

# 3 آیا شما نیاز به دسترسی به ویژگی های بومی تلفن خود دارید؟

دوربین، ژیروسکوپ، سنسورها همیشه با یک اپلیکیشن تلفن همراه بومی بهتر کار خواهند کرد. بنابراین، اگر یکی از این موارد برای اپلیکیشن شما بسیار مهم باشد، باید یک اپلیکیشن طراحی کنید نه یک وب سایت.
البته، شما می توانید به یک دوربین گوشی هوشمند با استفاده از HTML5 دسترسی پیدا کنید.
امروزه شما حتی می توانید از ژیروسکوپ برای بازی با HTML5 و API geolocation استفاده کنید.
همچنین، به لطف فن آوری هایی مانند NodeJS، شما هم اکنون می توانید اطلاعات را در زمان واقعی دریافت کنید 
تنها ویژگیهایی که برای شما در دسترس نیستند، پوش نوتیفیکیشن ها هستند.
با این حال، شما همیشه تجربه متفاوت تری از کار با یک اپلیکیشن حرفه ای خواهید داشت. سرعت پردازش و کارایی یک اپلیکیشن حرفه ای بومی بالاتر از یک وب سایت است.
طراحی اپلیکیشن یا طراحی وب سایت؟ برنده : اپلیکیشن موبایل


# 4 آیا به سرعت اپلیکیشن توجه دارید؟

اپلیکیشن های موبایل سریعتر از وب سایت ها هستند.
دلیل این امر این است که اپلیکیشن های تلفن همراه تنظیمات داده کاربر را به صورت محلی بر روی گوشی ذخیره می کنند ولی وب سایت ها معمولا داده ها را از سرورها دانلود می کنند.
در مورد عملکرد؛ تجربه کاربر در هنگام استفاده، از اپلیکیشن های موبایل بومی بهترین خواهد بود.

# 5 آیا محصول شما پیچیده است؟

این دو تجربه Google Analytics را مقایسه کنید (تصویر زیر را ببینید). تصویر اول زمانی است که شما از وب سایت روی موبایل استفاده می کنید تا همه این گزارش های پیچیده را مشاهده کنید. تصویر دوم زمانی است که شما از یک اپلیکیشن آیفون بومی با یک رابط کاربری بهینه سازی شده برای نمایش تمام داده ها دارید.
بدون یک اپلیکیشن تلفن همراه بومی، پیمایش، بررسی و ویرایش گزارش ها بسیار سخت خواهد بود.
 

<b><a target='_blank' href='/NewsDetail/51/11/21-توصیه-برای-طراحی-اپ‌های-بَرنده'>طراحی اپلیکیشن</a></b> یا طراحی وب سایت

# 6 آیا فکر می کنید که کاربر شما اغلب از محصول شما آفلاین استفاده می کند؟


زمان هایی که شما در ورزشگاه ها، قطارها، زیرزمین ها، هواپیماها، جنگل ها، غارها هستید؛ دسترسی محدود به اینترنت همیشه یک مشکل ساز است. از آنجا که این مشکل همیشه بروز میدهد، فرصت مناسبی برای استفاده از اپلیکیشن موبایل آفلاین میباشد.
اگر شما به کاربرانی که همیشه آنلاین نیستند نیز اهمیت میدهید بسیار بهتر است که اپلیکیشنی را ایجاد کنید که در آن کاربر بتواند هر زمان که نیاز باشد، به اطلاعات دلخواه دسترسی پیدا کند.
نمونه هایی از این:
Google Maps - امروزه کاربران را قادر می سازد تا آفلاین نقشه را دانلود کرده و از آن با استفاده از ناوبری ... آفلاین استفاده کنند!
واژه نامه ها - هر بار که شما یک کشور دیگر را می بینید، می توانید چیزی را بدون اتصال به اینترنت ترجمه کنید.

# 7 آیا بودجه کافی برای طراحی اپلیکیشن موبایل دارید؟

طراحی اپلیکیشن نسبت به طراحی وب سایت هزینه بالاتری دارد و دلیل آن هم پیچیدگی بیشتر و تعدد پلتفرم های موجود میباشد. اگر شما بخواهید انواع مختلف کاربران با گوشی های موبایل های متفاوت را جذب نمایید میبایست برای گوشی های اندروید، IOS و ویندوز اپلیکیشن خود را ارئه دهید که مسلما هزینه بالاتری نسبت به یک وب سایت که در تمام گوشی ها و دستگاه ها قابل مشاهده است، خواهد داشت.
مراحل طراحی اپلیکیشن که شامل برنامه ریزی، طراحی رابط کاربری، پیاده سازی زیر ساخت و برنامه نویسی، تست و انتشار نهایی میباشد بسیار زمانبرتر و پرهزینه تر خواهد بود. 
اگر میخواهید یک اپلیکیشن ارزان و با امکانات محدود ارائه دهید، بهتر است که اصلا طراحی اپلیکیشن را کنار بگذارید.

# 8 آیا برنامه کسب و کار شما شامل عناصر ناوبری / موقعیت مکانی است؟ (GPS)

اگر قصد دارید یک برنامه برای دونده ها برای پیگیری مسیر خود و یا یک برنامه تاکسی که سفارشات را به یک مکان خاص انتقال میدهد، برنامه ریزی کنید. بهترین تجربه ممکن استفاده از اپلیکیشن موبایل است.
در این مورد، ویژگی GPS برای کسب و کار شما بسیار مهم است.
ممکن است شما بتوانید این کار را با یک وب اپلیکیشن انجام دهید، اما مطمئنا به اندازه یک اپلیکیشن تلفن همراه سریع و آسان و قابل دسترس نخواهد بود.

# 9 آیا شما فکر می کنید که اپلیکیشن شما به صورت مداوم نیاز به به روز رسانی بخش ها دارد؟

اگر پاسخ شما مثبت است، قطعا باید در ابتدا به سراغ طراحی وب سایت بروید و سپس روی اپلیکیشن های هیبرید سرمایه گذاری کنید.
دلیل این امر این است که برای هربار به روز رسانی اپلیکیشن، شما نیاز دارید تا اپلیکیشن خود را در اپل استور یا گوکل پلی یا مارکت های دیگر منتشر نمایید که این خود حدود 1 تا 5 روز زمان میبرد در حالیکه اعمال تغییرات در وب سایت به سرعت قابل اعمال بوده و با آپلود روی سرور قابل انجام است.


# 10 آیا رقیب شما یک اپلیکیشن موبایل دارد؟

شما باید سعی کنید تا راههای دسترسی بیشتری برای مشتریان خود نسبت به رقبا ابجاد نمایید تا مزیت رقابتی چشمگیرتری نسبت به آنها داشته باشید.
پس کدامیک را اول باید انتخاب کنید؟ طراحی اپلیکیشن یا طراحی وب سایت؟
بسیاری از شرکت ها و کارآفرینان ابتدا با طراحی اپلیکیشن شروع میکنند که ممکن است یک اشتباه بزرگ باشد. می دانم، این یک روش جدید بسیار جذاب و جذاب برای برقراری ارتباط با کاربران است، اما قبل از شروع توسعه و طراحی اپلیکیشن تلفن همراه، این 10 سؤال را در نظر داشته باشید.
ما در اپ کاره تمام نیاز های شما را برآورده میکنیم و میتوانید در این انتخاب کنار شما باشیم. در اپلیکیشن ساز اپ کاره، امکان ساخت وب سایت با استفاده از اطلاعات اپلیکیشن شما وجود دارد و تناه با یک کلیک طراحی وب سایت شما با رنگ و تم مورد نظر شما انجام میشود. 
 

نظرات و پیشنهادات

امتیاز شما: